حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/06 شمسی | 2024/06/26 میلادی
امام جمعه موقت سمنان مطرح کرد:

عرفه، فرصت پناه‌بردن به حصن حصین الهی

عرفه، فرصت پناه‌بردن به حصن حصین الهی

امام جمعه موقت سمنان گفت: عرفه فرصتی برای پناه‌بردن به خداوند از غضب خودش است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اهمیت عرفه و فضیلت‌های آن گفت: زائران بیت‌الله الحرام روز گذشته راهی صحرای عرفات شدند تا شب عرفه را در این صحرا درک کنند و به راز و نیاز باخدا بپردازند و این فرصت است تا از فیوضات بزرگ این شب استفاده کرده و فردا هم دعای امام حسین (ع) را زمزمه کنیم. 

وی افزود: روز عرفه نیز یکی از اعیاد بزرگ است؛ گرچه به اسم عید نامیده نشده و روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره‌های جود و احسانش را برای آنان گسترده و شیطان در این روز خوارتر، حقیرتر، رانده‌تر و خشمناک‌تر از روزهای دیگر است. 

مهدوی‌نژاد از شب و روز عرفه به‌عنوان فرصتی کوتاه برای جاماندگان و نیازمندان یاد کرد و گفت: وقتی چنین معادله‏‌ای هست که عبادت امشب مانند عبادت ۱۷۰ ساله است، خیلی انسان باید مراقبت و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل‌توجه است، چون این شب یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌هایی است که ما داریم. 

وی تصریح کرد: مسئله مهم در روز عرفه زیارت امام حسین (ع) است که در حدیث آمده است خدا قبل از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند، به زائران امام حسین (ع) نظر می‌کند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر است که افضل اعمال در این زمان‌ها زیارت امام حسین (ع) است.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه هر لحظه‌ای از لحظات روز عرفه گران‌بها است، گفت: این روز به‌صورت ویژه‌ای حائز اهمیت است به‌خصوص برای دعا و درخواست از خدا، این فرصت بهترین فرصت است، پس این فرصت را از دست ندهید؛ به‌خصوص از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است. 

وی با اشاره به دعای پرفضیلت عرفه بیان داشت: این دعا که از زبان حضرت سیدالشهدا (ع) جاری شده است بسیار جای تأمل و تفکر دارد و شرکت در مراسم دعای عرفه فرصت مغتنمی برای همه ما انسان‌هاست تا از این چشمه، جرعه‌ای بنوشیم. 

مهدوی‌نژاد تأکید کرد: غسل و زیارت امام حسین (ع) از اعمال این روز است و کسی که در چنین روزی در حرم سیدالشهدا باشد، پاداش کمتری از کسی که در عرفات باشد، نخواهد داشت. 

وی همچنین ابراز کرد: روز عرفه روز تطهیر جان و روز صفا بخشی به دل‌ها و پناه‌بردن به حصن حصین الهی است، طرد شیطان و زدودن صفات شیطانی و مبارزه با کبر، غرور و استکبار ره‌آورد روز عرفه است. 

مهدوی‌نژاد در نهایت ابراز کرد: امروز که سفره مغفرت و رحمت بر زمین و آسمان گسترده است، دستان پرنیازمان به درگاه بی‌نیاز خداوند بلند است و رشته‌های امید و آرزوهایمان را به دریای بیکران جود و کرم بارگاه حق پیوند می‌زنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از