حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل شرکت گاز استان سمنان مطرح کرد:

بهره‌مندی ۹۸ درصد خانوارهای سمنان از نعمت گاز

بهره‌مندی ۹۸ درصد خانوارهای سمنان از نعمت گاز

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان گفت: در هفته دولت سالجاری سه پروژه گازرسانی افتتاح و دو پروژه دیگر کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سیّد جواد حقیقت‌حسینی مدیرکل شرکت گاز استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که برخورداری از نعمت گاز طبیعی در استان سمنان مجموعاً ۹۸ درصد است؛ اظهار داشت: درصد خانوارهای بهره‌مند از گاز در حوزه شهری ۱۰۰ درصد و در حوزه روستایی ۹۱ درصد است.

 

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان با بیان این‌که در حال حاضر ۳۲۲ هزار و ۸۰۲ خانوار مشترک گاز در استان سمنان هستند؛ عنوان کرد: قریب به ۶ هزار کیلومتر خطوط شبکه تغذیه و خط ۶۰ پوند در سطح استان گسترده شده است.

 

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان سمنان مصرف شده است؛ ابراز داشت: ۷۰ درصد از حجم ذکر شده در نیروگاه‌ها و صنایع استان به مصرف رسیده است.

 

حقیقت حسینی در ادامه بیان کرد: ۲۵ درصد از این مقدار در بخش خانگی و ۵ درصد در سایر موارد همچون بخش‌های تجاری و عمومی به مصرف رسیده است.

 

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به این‌که استان سمنان دارای ۴۶۲ روستا است؛ گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ۳۹۵ روستا در استان قابلیت گازرسانی دارد که تاکنون به ۲۹۶ روستا گازرسانی شده است.

 

وی افزود: در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم عملیات گازرسانی به بیش از ۱۰ روستا و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اعتباری برابر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

 

حقیقت‌حسینی در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون در حال انجام عملیات گازرسانی به ۹ روستا با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده و ۵ روستا درصورت تأمین اعتبار با برآورد ۷۰ میلیارد تومانی در حال پیمان‌سپاری است.

 

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان با بیان این‌‌که ۱۵ روستای دیگر نیز در حال تأمین اعتبار برای پیمان‌سپاری است؛ اذعان داشت: ۸ روستا نیز در حال اخذ مجوز از شرکت ملی گاز جهت گازرسانی است.

 

وی با تأکید بر این‌که سیاست دولت سیزدهم توزیع عادلانه و بهره‌مندی همه اقشار از انرژی است؛ تصریح کرد: دغدغه گازرسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور در اولویت برنامه‌های دولت بوده و هست.

 

حقیقت‌حسینی افزود: از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم تأمین انرژی موردنیاز صنایع، به‌منظور حمایت از تولید است.

 

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه در سال گذشته، روزانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز داشته‌ایم؛ عنوان کرد: این ناترازی ناشی از عدم سرمایه‌گذاری لازم در بخش‌های بالادستی صنعت گاز در سنوات گذشته بوده و علی‌رغم این مسئله حداکثر تلاش انجام شده تا کمترین محدودیت‌ها را در بخش صنایع و به‌خصوص صنایع کوچک و میانی اعمال کنیم.

 

وی افزود: در این راستا در فصول سرد سال گذشته، نیروگاه‌های استان به‌منظور تأمین انرژی از گازوئیل به‌عنوان سوخت مایع استفاده کردند.

 

حقیقت‌حسینی با اشاره به اعمال مشو‌ق‌ها جهت مدیریت مصرف گاز در فصول سرد سال، گفت: بهای مصرفی گاز در فصول گرم برای صنایعی که در فصول سرد از سوخت جایگزین استفاده کردند؛ تقریباً رایگان محاسبه شده است.

 

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان از افتتاح سه پروژه گازرسانی در هفته دولت خبر داد و عنوان کرد: عملیات گازرسانی به مرغداری و دامداری محور گرمسار و آرادان با هفت هزار و ۲۵۴ متر شبکه پلی‌اتیلن، ۴۰ علمک گاز و اعتباری برابر با ۳۳ میلیارد ریال در این هفته افتتاح می‌شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: عملیات گازرسانی به مرغداری و دامداری محور شاهرود و میامی با چهارهزار ۸۳۳ متر شبکه لوله پلی‌اتیلن، ۲۶ علمک گاز و اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد ریال دیگر پروژه‌ای است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

 

حقیقت‌حسینی گفت: سومین پروژه، گازرسانی به روستاهای عیج و جوین و امامزاده زید و امامزاده عبدالله با ۲۶ هزار متر شبکه پلی‌اتیلن، ۳۶۷ انشعاب و با اعتباری بالغ بر ۱۷۹ میلیارد ریال است.

 

مدیرکل شرکت گاز استان سمنان از کلنگ‌زنی دو پروژه در هفته دولت خبر داد و ابراز داشت: عملیات گازرسانی به چهار واحد تولید صنعتی  با پنج هزار و ۵۲ متر شبکه فولادی و اعتباری برابر با ۱۴۰ میلیارد ریال و همچنین گازرسانی به مجتمع ۵۱۶ واحدی طرح جهش ملی مسکن  با دو هزار و ۳۴۴ متر شبکه پلی‌اتیلن و اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال در این هفته شروع خواهد شد.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از