حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

شایسته‌سالاری شاخصه اصلی انتخاب وزرا باشد

شایسته‌سالاری شاخصه اصلی انتخاب وزرا باشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت باید شاخصه اصلی انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم را شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی قرار دهد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، گفت: سلسله مذاکرات فشرده‌ بین شورای راهبری وزرا و شخص رئیس‌جمهور منتخب به پایان رسیده و ظرف هفته آینده این کابینه برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: در طول هفته‌های اخیر رایزنی‌های فشرده‌ای بین همه جریان‌های سیاسی و فکری جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهور منتخب و شورای راهبری صورت گرفت که اعضای کابینه انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در ترکیب و چینش وزرا مؤلفه‌های مهمی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی باید از شاخصه‌های اصلی انتخاب اعضای کابینه چهاردهم باشد.

هانی‌زاده با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص کابینه دولت، اظهار کرد: از مهم‌ترین گزینه‌های وزرای اصلح داشتن مدیریت، تجربه و پاک‌دامنی است.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین تصریح کرد: افراد شایسته‌ای باید اداره دولت را به عهده بگیرند که این شاخصه باید مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گرفته باشد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه نیروهای توانمند و کارکشته می‌تواند کابینه قوی را تشکیل دهد، بیان کرد: دولت باید با انتخاب افراد اصلح از سخنان غیرکارشناسی و مغرضانه جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در انتخاب وزرا حساسیت‌های زیادی وجود داشته است، گفت: بعد از معرفی افراد انتخاب شده به مجلس و با بررسی‌های نمایندگان وزرا انتخاب خواهند شد.

به گفته هانی‌زاده، با توجه‌ به سوابق و مدیریت کلانی که اعضای معرفی شده در گذشته داشته‌اند، مجلس بدون اینکه حساسیتی نشان دهد رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی خواهد داد.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر داشتن تعامل مجلس با دولت، افزود: مجلس باید با همدلی و همکاری بیش‌تر با دولت، چهره‌های کارآمد و کاربلد و مؤثر در کابینه چهاردهم را انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها به عده‌ای از افراد معرفی شده حساسیتی دارند که نباید زود پیش‌داوری کنند و باید در انتظار معرفی انتخاب کابینه از سوی رئیس‌جمهور باشند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از