حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/04 شمسی | 2024/06/24 میلادی
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان:

مردم در انتخابات دچار شعارزدگی نشوند

مردم در انتخابات دچار شعارزدگی نشوند

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان گفت: مردم با هوشیاری و بصیرت به نامزد برنامه‌محور رأی دهند و درگیر احساسات و شعارزدگی نشوند.

ابراهیم حیدری لقب در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه مشارکت مردم در ارکان  تصمیم‌گیری کشور از اصول قانون اساسی است، گفت: همراهی مردم در تعیین سرنوشت خویش از راهکارهای مقبولیت و مشروعیت نظام  است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان در ادامه افزود: بر اساس اصل 110 و 57 قانون اساسی بعد از فوت رئیس‌جمهور می بایست انتخابات برگزار و رئیس‌جمهور بعدی مشخص شود و به همین خاطر انتخابات زودهگام در کشور برگزار خواهد شد که اجرای صحیحح آن نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

بنا به گفته این مقام مسئول، شرایط کشور از نظر سیاست داخلی و خارجی بسیار حساس است و به همین خاطر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری در انتخابات بیانگر مقبولیت نظام و زمینه‌ساز افزایش قدرت کشور در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی شاخصه‌های انتخاب اصلح را معطوف به منویات مقام معظم رهبری دانست و افزود: ساده‌زیستی، مردمی و ولایت‌مدار بودن مدنظر ایشان است  و مردم می‌بایست هوشیار بوده و دقت کنند کدام نامزد به شاخصه‌های رهبری نزدیک‌تر است.

بنا به گفته حیدری لقب، نامزدها باید برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند و بدانند مردم نیازمند صداقت هستند و شعارزدگی و اختلاف‌افکنی و نفاق تنها باعث کاهش مشارکت خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: نامزدها بر اساس چارچوب‌های نظام اسلامی از فیلترهای شورای نهبان عبور کرده‌اند؛ اما برای رسیدن به اصلح‌ترین فرد باید به منویات رهبری توجه کنیم.

حیدری لقب در مورد اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در حوزه  آموزش‌وپرورش ابراز کرد: شهید رئیسی تنها رئیس‌جمهوری بود که به آموزش‌وپرورش و معیشت معلمان توجه ویژه کرد و بعد از سال‌ها طرح رتبه‌بندی معلمان را به اجرا درآورد و نگفت هرکس که نمی‌خواهد و با حقوق و مزایای معلمان نمی‌تواند کنار بیاید، استعفا دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید رئیسی تمام قامت برای اجرای سند تحول بنیادین به میدان آمد، افزود: این سند تنها مربوط به آموزش‌وپرورش نیست؛ بلکه شامل تمام دستگاه‌های حوزه تعلیم‌وتربیت نیز می‌شود و این اقدام شهید رئیسی برای همیشه ماندگار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از