حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خبر داد:

صدور اسناد حدنگاری ۶۱ درصد از اراضی کشاورزی

صدور اسناد حدنگاری ۶۱ درصد از اراضی کشاورزی

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: در اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی ملی و کشاورزی، تثبیت و صدور سند کاداستر ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی و همچنین ۶۱ درصد از اراضی کشاورزی انجام شده

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمدجعفر عبدالهی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در دیدار با مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان گفت: مجموعه فعالیت‌های ۵ماهه اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان مطلوب بوده و دستگاه قضایی استان سعی دارد در جایگاه نظارتی و پیگیری سیاست‌های سند تحول که برآیند افزایش کیفیت در ارائه خدمات قانونی و صحیح و البته زودبازده به مراجعین است کوتاهی نکرده و مصمم به اجرای تمامی اهداف و برنامه‌ها است.

 

 عبدالهی افزود: در اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی ملی و کشاورزی، تثبیت و صدور سند کاداستر ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی و همچنین ۶۱ درصد از اراضی کشاورزی انجام شده و دراین‌خصوص استان سمنان از استان‌های پیشرو بشمار می‌آید.

 

 رئیس‌کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در عصر کنونی که سرعت، صحت و دقت در ارائه خدمات به مراجعین موردتوجه است، ثبت نقل‌وانتقالات در سامانه‌های مربوطه سازمان ثبت با رشد ۹۹.۵ درصد و پاسخ به استعلامات به رقم ۹۸.۳ درصد رسیده و مجموع این اقدامات درگذشته مشمول مرور زمان می‌شد، ولیکن در حال حاضر کمتر از ۲ روز اتفاق می‌افتد.

 

 عبدالهی با اشاره به میزان وصول معوقات بانکی افزود: با اقدامات واحدهای اجرای اسناد، قریب به ۳۹۰ میلیارد ریال از معوقات بانکی وصول شده است.

 

 رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با دعوت از شهروندان جهت تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندهای تک برگی عنوان کرد: در ۵ماهه سال جاری ۲۶ هزار و ۸۶۸ مورد سند تک برگی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد ۱۷.۲ درصد بوده و از میانگین کشوری که ۱۴.۲ درصد گزارش شده، فراتر رفته است.

 

 وی گفت: برابر تبصره ماده ۱۱ قانون جامع حد نگار ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد دفترچه‌ای است و مالکین اسناد سراسر استان فرصت باقی‌مانده را غنیمت شمرده و نسبت به تعویض و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگی اقدام کنند.

 

 رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: از مزایای ارائه خدمات در بستر فناوری‌های الکترونیک، شفافیت در عملکرد، ارتقای سرعت، بروز رسانی و ارائه خدمات قانونی و افزایش امیدواری و رضایت شهروندان است و رویکرد هوشمندسازی که در قوه قضاییه ایجاد شده بسیار ارزنده بوده و دستگاه قضایی استان سمنان سعی دارد در تمامی ارکان و سازمان‌ها بهره‌برداری از ساختارهای الکترونیکی قضایی را افزایش دهد.



خبرگزاری میزان

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از