حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
در سالروز دفاع مقدس صورت گرفت؛

برگزاری همایش جهاد و مقاومت در استان سمنان

برگزاری همایش جهاد و مقاومت در استان سمنان

همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در سراسر استان سمنان با حضور پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، چهل و سومین مراسم به یاد ایام پرشور غیرت و سلحشوری دفاع مقدس در سالن هلال‌احمر سمنان با نام مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز برگزار شد.


در این مراسم علاوه بر حضور امام‌جمعه سمنان، فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان، استاندار سمنان، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و... نیز حضور چشمگیری داشتند.


مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز سمنان با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و پس از خیرمقدم به میهمانان توسط سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه برنامه با ملحق شدن به حسینیه حضرت امام ره تهران جهت حضور متمرکز در محضر مقام معظم رهبری ادامه یافت.

طی برنامه همه حضار با شنیدن صحبت‌های رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی حضور داشتند.


پس از پایان مراسم سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت هفته مقدس با نام مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز را الگوگرفتن از دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: گرامی‌داشت دفاع مقدس با الگوبرداری برای رفع مشکلات و غلبه بر چالش‌ها است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد: دفاع مقدس مجموعه‌ای است که همه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس ظهور و ورود کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عظمت ولایت و رهبری، شجاعت، سلحشوری، قدرت مقاومت، ایثار، هوش و تدبیر ایرانی، عبور از موانع و چالش او پیشرفت در عرصه‌های مختلف را از برکات دفاع مقدس عنوان کرد.

  مطهری دفاع مقدس را به تعبیر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک قله دانست و افزود: حضرت امام خمینی (ره)، نیروهای مسلح فرماندهان، بسیج مردمی در دفاع مقدس و... باعث فتح این قله شدند و همه ما وظیفه داریم فتح این قله باعظمت را گرامی داریم.

وی اظهار کرد: هرسال در آستانه دفاع مقدس این برنامه یادبود برگزار می‌شود و امسال پیشکستوتان دفاع مقدس نسبت به سال‌های گذشته در گرامی داشت این روز باعظمت حضور چشمگیری داشتند.


 وی در رابطه با برگزاری برنامه یادبود هفته دفاع مقدس سایر شهرستان‌ها افزود: این برنامه بصورت متمرکز در ۸ شهرستان سطح استان نیز برگزار شد.


 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از