حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
امام‌جمعه موقت سمنان در گفتگو با مرآت:

وحدت رمز پیروزی در ۸ سال دفاع‌مقدس بود

وحدت رمز پیروزی در ۸ سال دفاع‌مقدس بود

امام جمعه موقت سمنان گفت: زمان دفاع مقدس ایران در مقابل دشمن از امکانات کمی برخوردار بود هم اکنون نیز در فضای رسانه‌ای برای انتشار اخبار و دفاع از حقوقمان در مقابل دشمنان از امکانات بسیار اندکی برخوردار هستیم.

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام‌جمعه موقت سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس یکی از موارد حائز اهمیت در اسلام را جایگاه جهاد و دفاع عنوان کرد و گفت: با تلاش و فداکاری در سایه جهاد عزت یک جامعه به دست می‌آید.

 

 حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد دررابطه‌با زمینه‌های جهاد و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باتوجه‌به نوپا بودن نظام جمهوری اسلامی، درگیری‌های داخلی، اختلاف‌نظرها، فعالیت منافقین و گروهک‌ها یک ضعف نظامی در کشور احساس می‌شد.

 

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: همین ضعف نظامی موجب شد تا دشمن فرصت را غنیمت شمرده و با تحریک و حمایت همه‌جانبه صدام تلاش کند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای در آورد.

 

وی اظهار کرد: صدام با قاطعیت و حمایت همه‌جانبه کشورها به این نتیجه رسیده بود که در مدت‌زمان کوتاهی با شکستن مرز ایران را تصاحب خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه دشمنان در زمان جنگ تحمیلی ضعف نیروی نظامی ایران را متوجه شده بود؛ گفت: اما زاویه دید مذهبی، دینی و انقلابی مردم را تشخیص نداده بود.

 

امام‌جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: در مراحل اولیه جنگ دشمن به‌سرعت پیشروی کرد؛ اما در مرحله دوم با ورود بموقع نیروهای مردمی و سپاه همراه بااراده و ایمان قوی در صحنه جلوی پیشرفت دشمن گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد طی ۷ روز کل کشور را تصاحب خواهد کرد در ادامه افزود: جنگ تحمیلی ۸ سال طول کشید و کشور صدمات زیادی در این زمینه متحمل شد؛ اما یک وجب از خاک کشور را دشمن نتوانست تصاحب کند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد اظهار کرد: تصاحب‌نکردن یک وجب از خاک ایران برای صدام و سایر دشمنان شکست بزرگی محسوب می‌شد.

 

امام‌جمعه موقت سمنان از دیدگاه مقام معظم رهبری جنگ را جنگ ارده‌ها عنوان کرد و افزود: در وجود نیروهای دشمن اراده‌ای برای تصاحب کشور ایران وجود نداشت.

 

وی علت اصلی پیروزی کشور در جنگ با عراق را ایمان و اتکا به خداوند عنوان کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی حضرت امام (ره) فرمودند ما باید به تکلیف خود یعنی دفاع از کشور عمل کنیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: ما پیرو دستور حضرت امام ره با وحدت و تکیه بر ملت از تمام توان خود برای مقابله با دشمن، بدون تکیه بر شرق یا غرب بر دشمن غلبه کردیم.

 

 

امام‌جمعه موقت سمنان عنوان کرد: در دنیای امروز دشمن متوجه شده که دیگر امکان حمله نظامی به ایران وجود ندارد و سال‌هاست که در زاویه دیگری با جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و... به کشور ایران حمله کرده است.

 

وی در ادامه افزود: همان‌طور که در زمان دفاع مقدس امکانات ایران با امکاناتی که دشمن در اختیار داشت قابل‌مقایسه نبود هم اکنون نیز در فضای رسانه باز هم برای انتشار اخبار و دفاع از حقوقمان در مقابل دشمنان از امکانات بسیار اندکی برخوردار هستیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در جنگ نرمی که دشمن برای کشور ما طراحی کرده است حتی از بزرگ‌ترین سایت‌ها و خبرگزاری‌های جهان بر علیه ایران استفاده می‌کند.

 

 امام‌جمعه موقت سمنان اظهار کرد: همانند دفاع مقدس در مقابل توطئه‌های دشمنان می‌بایست از تلاش و کوشش مضاعف برخوردار باشیم و با وحدت کلمه در کنار رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با فتنه‌های دشمن مقابله و آن‌ها را خنثی کنیم.

 

 حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در پایان رمز موفقیت و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان را وحدت، همدلی و تسلیم مطلق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عنوان کرد و افزود: می‌بایست با جهاد تبیین حقایق را به نسل جدید منتقل کنیم تا دشمن با اطلاعات غلط ذهن نوجوانان و جوانان ما را پر نکند.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از