حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
کارشناس ارشد تربیت بدنی:

آسیب‌های ورزشی در کودکان را جدی بگیرید

آسیب‌های ورزشی در کودکان را جدی بگیرید

کارشناس ارشد تربیت بدنی گفت: آسیب‌های ورزشی در کودکان ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد و می‌بایست فوراً درمان شود.

مائده توانگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به آسیب‌های ورزشی هنگام تمرین گفت: انجام صحیح تمرینات ورزشی به همان میزان که سازنده و مفید هستند از طرفی به همان میزان نیز ممکن است مخاطراتی به همراه داشته باشند؛ مانند آسیب‌های ورزشی که در حین تمرین یا شرکت در رویدادهای ورزشی رخ می‌دهند.

کارشناس ارشد تربیت ‌بدنی تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده کودکان بین پنج تا ۹ سال بیش‌تر از سایر افراد در معرض آسیب‌های ورزشی هستند؛ اما باید گفت این موضوع در افراد بالغ نیز اجتناب‌ناپذیر است.

 وی در ادامه افزود: هنگام ورزش برخی شرایط خاص ممکن است سبب افزایش خطر ابتلاء به آسیب‌های ورزشی شود برای مثال اگر حرکتی خلاف عادت همیشگی ماهیچه‌ها انجام شود ممکن است بعد از سردشدن بدن و بعد از اتمام تمرینات به درد عضلات منجر شود.

توانگر بیان کرد: اگر به‌طور منظم فعالیت ورزشی صورت نپذیرد و یا قبل از تمرین به‌اندازه کافی بدن‌ گرم نباشد و ورزش‌های تماسی مانند بوکس، فوتبال، ورزش‌های رزمی و کشتی را انجام دهید، دچار آسیب‌های ناشی از ورزش می‌شوید.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ورزشی انواع گوناگونی دارند، گفت: آسیب‌های ورزشی انواع مختلفی دارند که در این میان ۱۰ مورد آسیب ورزشی رایج‌ترین آن‌ها هستند که شامل؛ کشیدگی عضلات، پیچ‌خوردگی، آسیب‌های مرتبط با زانو، آسیب‌های رباط صلیبی قدامی‌، آسیب به مینیسک زانو، شکستگی، التهاب غلاف کف پا، درد ساق پا، آسیب‌های کمر و پشت، آسیب عضلات روتاتورکاف می‌شود.

 توانگر خاطرنشان کرد: برای درمان آسیب‌های ورزشی روش رایج RICE کاربرد دارد، این روش اصطلاحی، مخفف کلمات استراحت (Rest)، یخ (Ice)، کمپرس (Compression) و بالا نگه‌داشتن (Elevation) است.

وی عنوان کرد: آسیب‌های ورزشی شدت و علائم مختلفی دارند که شایع‌ترین آن‌ها علائمی مانند درد و ورم شدید برآمدگی یا تغییر فرم‌هایی که به‌وضوح قابل مشاهده است همچنین صداهای غیرطبیعی هنگامی که از مفصل استفاده می‌کنید و عدم تعادل در هنگام حرکت‌کردن است.

 توانگر ابراز کرد: آسیب‌های ورزشی، در میان افراد جوان و کودکان رایج‌تر بوده و هر سال بیش از 5/6 درصد کودکان و نوجوانان در ایران هنگام فعالیت فیزیکی و ورزش‌ها، دچار آسیب می‌شوند.

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از