حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
با حضور نمایندگان ایل سنگسری مطرح شد؛

«حاصل»، جشنواره‌ای برای گردشگری اقتصادی مهدیشهر

«حاصل»، جشنواره‌ای برای گردشگری اقتصادی مهدیشهر

جلسه هم‌اندیشی که با حضور نمایندگان ایل سنگسری با محوریت برگزاری «جشنواره حاصل» برگزار شد بر گردشگری اقتصادی مهدیشهر تاکید ویژه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ جلسه هم‌اندیشی برگزاری هر چه بهتر «جشنواره حاصل» با حضور شهردار مهدیشهر، اعضای شورای شهر مهدیشهر و نماینده برخی از طوایف سنگسری برگزار شد.

«جشنواره حاصل» با حمایت همه قبایل امکان‌پذیر است

علیرضا شربتدار شهردار سمنان در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: تلاش داریم با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، در جهت معرفی هر چه بهتر محصولات سنگسری گام برداریم که حرکت در این سمت، شناخت تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه را به همراه خواهد داشت.

 

شربتدار افزود: بنا داریم با دایر کردن دبیرخانه دائمی جشنواره، در جهت ارتقای فرهنگ این منطقه تلاش کنیم و مهدیشهر را در سطح استانی و ملی معرفی کنیم.


وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره اتفاق بزرگی است که با حمایت همه قبایل امکان‌پذیر خواهد بود و امیدواریم با حضور همه دلسوزان، شاهد اتفاقی کم‌نظیر در شهرمان باشیم.


شهردار مهدیشهر در پایان از همه قبایل خواست مشارکت سازنده در این جشنواره داشته باشند و در جهت معرفی مهدیشهر و جذب گردشگر، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

معرفی هر چه بهتر محصولات ایل سنگسری در «جشنواره حاصل»


معصومیان عضو شورای شهر مهدیشهر با اشاره به پایبندی قبایل غیور سنگری به سنت، آداب و رسوم اجدادی گفت: باید به این عزیزان که با دستان پینه بسته تلاش می‌کنند خداقوت گفت و در جهت منفعت آنها تلاش کرد.


وی افزود: در همین راستا واحد فرهنگی شهرداری مهدیشهر تلاش کرده در جهت نشاط اجتماعی شهر و نگاه ویژه به ایل سنگسری گام بردارد که خود بسیار ارزنده است.


معصومیان اظهار داشت: در «جشنواره حاصل» می‌خواهیم در جهت معرفی هر چه بهتر محصولات ایل سنگسری تلاش کنیم و این میسر نخواهد بود، جز با همراهی و همکاری بزرگان ایل سنگسر.


وی «جشنواره حاصل» را آغاز کننده معرفی فرهنگ غنی منطقه خواهند و بیان کرد: «حاصل» بهانه‌ای است برای ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره‌ها تا زین پس با برطرف‌کردن ضعف موجود، اتفاقات شایسته‌ای را برای شهرمان رقم بزنیم.


معصومیان وجود زیرساخت‌های لازم برای داشتن دبیرخانه دائم جشنواره را ضروری دانست و افزود: با کمک شهرداری و همراهی عشایر سنگسری که همیشه حامی شهرشان بوده‌اند، این اتفاق خواهد افتاد و غفلت سال‌های گذشته در جهت معرفی این منطقه جبران خواهد شد.

 «جشنواره حاصل» باعث تحول عظیمی در اقتصاد گردشگری منطقه میشود


سمیه قاسمی معاون فرهنگی و گردشگری شهرداری مهدیشهر نیز توجه به نشاط اجتماعی را ضروری دانست و افزود: در این جشنواره تلاش داریم علاوه بر رقم‌زدن لحظاتی شاد و مفرح، در جهت منافع ایل سنگسری گام برداریم و از این‌رو با چند برند ملی محصولات لبنی وارد مذاکره شدیم.


 قاسمی افزود: برندهای معروف لبنی کشور برای آشنایی با محصولات مهدیشهر به جشنواره دعوت شدند تا در جهت برندسازی، سرمایه‌گذاری، بسته‌بندی و فروش انبوه محصولات یاری‌گر عشایر باشند.


وی گفت: برگزاری هرچه بهتر این جشنواره و ارائه محصولات با کیفیت می‌تواند سرمایه‌گذاران را مجاب به سرمایه‌گذاری کند و این اتفاق می‌تواند تحول عظیمی را در اقتصاد گردشگری منطقه به وجود آورد.


احمدی معاون خدمات شهری شهرداری مهدیشهر نیز توجه به ظرفیت‌های هر منطقه را ضروری دانست و افزود: باید بر روی محصولاتی کار کنیم که مخصوص همین منطقه هستند و در هیچ جای کشور کپی‌برداری نشده است.


احمدی افزود: معرفی محصولاتی همچون «چیکو»، با آن ویژگی و خاصیت منحصر به فرد می‌تواند به برند منطقه مبدل گردد و درآمد پایدار را ایجاد کند.

نظرات نماینده عشایر سنگسری


در ادامه نیز نماینده عشایر سنگسری به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.


شاهورانی مدیرعامل اتحادیه عشایر استان سمنان برگزاری «جشنواره حاصل» را بسیار خوب ارزیابی کرد و استفاده از تجربیات گذشته و نخبگان منطقه را ضروری دانست.


وی با اشاره به اهمیت معرفی محصولات و شناساندن آیین این منطقه، افزود: فعالیت ایل سنگسر بسیار بیشتر از چیزی است که شناسانده شده است.


شاهورانی با اشاره به برندسازی محصولات سنگسری، گفت: پس از پیگیری‌های فراوان موفق شدیم مجوز تولید «چیکو» و «آرشه» سنگسری را با برند «چیکارو» کسب کنیم که امیدواریم سرمایه‌گذاران در این بخش به ما کمک کنند.


پارسا از عشایر سنگسری هم فروش محصولات ایل سنگسر را به عنوان یکی از مزایای این جشنواره نام برد و درخواست برگزاری این جشنواره را در زمان حضور ایل سنگسری داشت.


صمدیان نیز با اشاره به اینکه حدود نیمی از عشایر استان مربوط به منطقه سنگسر هستند، درخواست معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، نوع دامداری و صنایع‌دستی این منطقه در کنار لبنیات را در «جشنواره حاصل» داشت.


روشن از دیگر عشایر سنگسری نیز تبلیغات گسترده در فضای رسانه‌ای استان و کشور را مهم دانست و خواستار معرفی هر چه بهتر ایل سنگسر در کشور شد.


شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد «جشنواره حاصل» اوایل مهرماه برگزار و به زودی اعضای دبیرخانه دائم جشنواره هم مشخص شوند.

 

پایان پیام/

«حاصل»، جشنواره‌ای برای گردشگری اقتصادی مهدیشهر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از