حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

اتوبوس‌ خونگیری در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

اتوبوس‌ خونگیری در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان سمنان از اجرای طرح اتوبوس‌ سیار انتقال خون در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ محسن طاهریان با بیان اینکه استان سمنان دارای چهار پایگاه انتقال خون است، گفت: با توجه به کمبود پایگاه در استان، تصمیم بر اجرای طرح اتوبوس‌های سیار خون‌گیری در استان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال در برخی شهرستان‌های استان این اتوبوس‌ها را خواهیم داشت، افزود: طرح اتوبوس‌های خون‌گیری در استان سبب می‌شود تا مردم با راحتی بیشتری اهدای خون را انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ضمن دعوت از آحاد مردم برای اهدای خون، ابراز کرد: ما در استان دارای اهداءکنندگان مستمر هستیم؛ یعنی افرادی که به‌صورت مستمر خون اهدا می‌کنند و از این لحاظ یکی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شویم.

طاهریان بیان کرد: یک‌سوم از اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداءکننده مستمر به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه هر فرد با اهدای یک واحد خون می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد، گفت: چهار پایگاه در سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار میزبان اهداءکنندگان خون در استان است.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: بخشی از خون اهدایی در استان سمنان مورد مصرف بیماران قرار گرفته و بخش عمده آن به استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود تا در درمان بیماران و کمک به آن‌ها استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از