حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مسئول واحد آبخیزداری منابع‌طبيعی سمنان خبر داد:

اجرای عملیات طرح آبخيزداری منطقه چاشت خوران

اجرای عملیات طرح آبخيزداری منطقه چاشت خوران

مسئول واحد آبخيزداری اداره منابع طبيعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرای عملیات طرح آبخيزداری منطقه چاشت خوران سمنان با اعتباری بالغ بر ۵۱۵ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبيعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، بیدختی با اشاره به اینکه پروژه‌های مکانيکی و بيولوژيکی آبخيزداری به دليل فراهم‌آوردن شرايط کاهش سرعت روان آب موجبات نفوذ روان آب را به درون سفره‌های آب زير زمينی فراهم کرده که اين موضوع باعث تقويت آبخوان‌های شهرستان سمنان شده است، گفت: در نتيجه افزايش توليدات کشاورزی به‌عنوان يکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال خواهد داشت.

بيدختی اضافه کرد: در همین راستا عمليات اجرايي طرح آبخيزداری منطقه چاشت خوران سمنان اردیبهشت سال جاری آغاز شده، حجم کلی اين پروژه‌ها ۵۳۴ مترمکعب سنگ و ملات (۲ مورد بند) به مبلغ ۵۱۵ میلیون تومان است. طبق برنامه زمان‌بندی اين پروژه پايان تیر سال جاري به اتمام رسيد و طی بارندگی اخیر در این حوزه این سدها آبگیری شده و جلوگیری از بروز سیل داشته است.

وی بيان داشت: اجرای عمليات آبخيزداری موجب تغذيه سفره آب‌های زيرزمينی و افزايش توليد محصول می‌شود و مهم‌ترین و اساسی‌ترين راه‌های پيشگيری و رويارویی با فرسايش خاك و سيلاب‌های مخرب به‌حساب مي‌آيد و كاهش زيان‌های سيل‌های ويرانگر و کنترل سيلاب را در پی خواهد داشت.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از