حالت تاریک
  • شنبه, 1403/06/31 شمسی | 2024/09/21 میلادی
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان خبر داد:

اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: هدف از اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» کمک به دانش‌آموزان محروم به‌خصوص در نقاط کم‌تر برخوردار استان سمنان است.

میثم کاشفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اجرای پویش یک کاسب یک دانش‌آموز در سطح استان سمنان گفت: این پویش با همکاری بسیج اصناف و کمیته امداد برای تأمین بسته‌های لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند در آستانه بازگشایی مدارس برگزار می‌شود.

به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان، هدف از اجرای این طرح کمک به دانش‌آموزان محروم و نیازمند به‌خصوص در نقاط کم‌تر برخوردار در آستانه سال تحصیلی جدید است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار دانش‌آموز نیازمند در سطح استان، افزود: این دانش‌آموزان چشم‌انتظار کمک‌های مردمی هستند تا بتوانند سال تحصیلی خوبی را آغاز کنند.

کاشفی همچنین تصریح کرد: این دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید نیازمند کمک‌های تحصیلی و هزینه‌های تحصیلی و اقلام لوازم‌التحریر هستند.

این مقام مسئول در خصوص روند توزیع یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بیان کرد: توزیع لوازم‌التحریر اعم از کیف، دفتر، مداد، مداد رنگی و… در بین دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم و کم‌برخوردار تا زمان بازگشایی مدارس ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بسته‌های لوازم‌التحریر با کمک بسیج اصناف و کمیته امداد در شهرستان‌ها بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

به گفته کاشفی، با همت یش از ۱۶۰ مرکز نیکوکاری استان سمنان بسته‌های کمک تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند نیز تهیه شده است که توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۵۰۰ دانشجو و طلبه حوزه‌های علمیه استان سمنان که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند نیز در آستانه سال تحصیلی از خدمات کمک هزینه شهریه تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از