حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشن بزرگ قرآنی در استان سمنان

برگزاری جشن بزرگ قرآنی در استان سمنان

معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه استان سمنان یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی را اعلام انزجار با پاسخ محکم و کوبنده در اهانت به ساحت مقدس قرآن که توسط کشورهای غربی در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد.

سید حمید حیدریه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج در سطح استان سمنان، گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی، تبیین، ترویج و گفتمان‌سازی، انس با قرآن، ایجاد گفتمان در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب دررابطه‌با برگزاری مسابقات بین مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه قرآن، تأکید بر تبلیغ و کار رسانه‌ای غیرمستقیم، هنرمندانه، جذاب و مردمی با محوریت افراد شرکت‌کننده در مسابقات، ایجاد چتر گسترده رسانه‌ای برای استقبال بی‌نظیر از مسابقات، شناسایی نخبگان و استعدادهای قرآنی از میان شرکت‌کنندگان و اعلام انزجار با پاسخ محکم و کوبنده در اهانت به ساحت مقدس قرآن که توسط کشورهای غربی در حال شکل‌گیری است.

 

مدیر قرآن و عترت معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه استان سمنان اذعان داشت: سی‌امین دوره سراسری مسابقات قرآن و عترت بسیج هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان در حال برگزاری است که این مسابقات در چهار مرحله حوزه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اختتامیه مرحله مقدماتی (حوزه‌ای و شهرستانی) هم‌زمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سطح شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

 

حیدریه افزود: در این مسابقات بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بسیجیان و مردم شهیدپرور استان سمنان در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی مسابقات شرکت کردند که در بخش خانوادگی با ثبت‌نام ۱۹۷ خانواده مشارکت چشمگیری داشتند.

 

وی اظهار داشت: مرحله مقدماتی بین مساجد و شهرستان‌ها با حضور ۶۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان به اتمام رسید و مرحله استانی در آبان‌ماه سال جاری با حضور منتخبین مرحله شهرستانی برگزار و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

مدیر قرآن و عترت معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه استان کسب رتبه اول مفاهیم در رشته قرآن (صراط) کشوری توسط استان سمنان را یکی از برگ‌های زرین سال ۱۴۰۱ در کارنامه قرآنی بسیج استان بیان کرد.

 

وی در بیان موفقیت‌های قرآنی افزود: در مرحله بیست و نهمین دوره از مسابقات قرآنی (صراط) کشور زهرا عابدی از استان سمنان کسب رتبه اول رشته مفاهیم را به خود اختصاص داد.

 

مدیر قرآن و عترت معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه استان با بیان متفاوت‌بودن این دوره از مسابقات افزود: فراگیرترین مسابقات جهان اسلام با تنوع مسابقات قرآنی در ۴۰ رشته از جمله مفاهیم، حفظ، تفسیر، قرائت تقلیدی، اذان ویژه برادران... با استقبال بی‌نظیر مردم و خانواده‌های قرآنی شکل‌گرفته است.

 

حیدریه خاطرنشان کرد: بنا بر سیاست‌گذاری بسیج کشور هم‌زمان با میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) در سراسر کشور جشن بزرگ قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: جشن «چلچراغ آیه‌ها» در سطح تمام شهرستان‌های استان در شام ولادت و روز ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

 

 انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از