حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرماندار سمنان:

پیاده‌روی اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی است

پیاده‌روی اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی است

فرماندار سمنان گفت: پیاده‌روی اربعین نمایشی از شور و شعور امت مسلمان است که با یکدیگر متحد و همدل شده‌اند.

محمد بهرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به بیانات آیت‌الله بهجت درباره اینکه امام زمان (عج) در هنگام ظهور خود را به سیدالشهدا (ع) معرفی می‌کند، گفت: می‌بایست تلاش مضاعفی برای شناخت امام حسین (ع) به جهانیان صورت گیرد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه مدینه فاضله زمان ظهور بهترین تبلورش در اربعین است، اظهار کرد: در احادیث و روایات زیارت اربعین به عنوان نشانه‌ مؤمن قید شده است. 

وی با تأکید بر اینکه اربعین رسالت بزرگی در راستای ظهور است، اظهار کرد: همه باید با حضور یا پشتیبانی برای کمک به زائران تلاش کنیم تا این همایش بزرگ دینی و شیعی به بهترین نحو انجام شود.

بهرامی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تجمع دینی دنیا در اربعین رخ می‌دهد، افزود: اربعین بهترین فرصت شناخت، تبیین و ترویج قیام اباعبدالله‌الحسین (ع)  به جهانیان است.

به گفته این مقام مسئول، در پیاده‌روی اربعین نوع‌دوستی و بهترین جلوه انسانیت به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا حضور پیدا می‌کنید کسی نمی‌پرسد اهل کجایی و دین و مذهبت چیست بلکه عاشق اباعبدالله (ع)  از همه دارایی خود می‌گذرد و به بهترین نحو از زائر پذیرایی می‌کند.

بهرامی با اشاره به برپایی مواکب در عراق توسط ایرانی‌ها، بیان کرد: ایرانی‌ها در طول سال تلاش می‌کنند تا در زمان اربعین با برپایی مواکب درمانی، اسکان، فرهنگی و... به زائران اباعبدالله (ع)  خدمات‌رسانی کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سمنان به علت موقعیت جغرافیایی که دارد میزبان زائران اربعینی خواهد بود، گفت: سفر اربعین نیازمند پیش‌بینی و پیشگیری‌هایی است که به بهترین نحو انجام شود تا مشکلی برای زوار پیش نیاید.

بهرامی با اشاره به برپایی مواکب در سطح سمنان در ایام اربعین، اظهار کرد: به زائران خدمات‌رسانی اعم از پذیرایی و اسکان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جمعیت کمی از ایرانی‌ها در پیاده‌روی اربعین شرکت خواهند کرد، گفت: برای جاماندگان اربعین در این روز رسومی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از