حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه گرمسار:

اربعین جلوه‌ای از اقتدار امت اسلامی است

اربعین جلوه‌ای از اقتدار امت اسلامی است

امام جمعه گرمسار گفت: عاشقان مکتب اهل‌ بیت (ع) با حضور در اربعین ظرفیت و قدرت جهان اسلام را به همه جهان مخابره می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اهمیت قیام سیدالشهداء (ع) گفت: هدف از قیام امام حسین (ع)، تشکیل یک حکومت اسلامی بر پایه عدل و داد بود تا خلافت در جایگاه اصلی خویش قرار گیرد و در پناه آن حق احیاء و باطل و پلیدی نابود شود.

امام جمعه گرمسار با اشاره به اهمیت اربعین، افزود: در این روز نهضت حسینی برای همیشه جاودانه و فرهنگ اربعین پایه‌گذاری شد.

وی همچنین تصریح کرد: درسی که باید از اربعین آموخت این است که باید حقیقت شهادت را در برابر تبلیغات و تحریفات دشمن زنده نگه‌داشت.

به گفته آرامی، در فرهنگ شیعه، زیارت امام حسین (ع)، گریه و سوگواری بر مصائب آن امام و بزرگداشت ایام اربعین از جایگاه بلند و برجسته‌ای برخوردار است.

وی به روایات درباره اهمیت سوگواری بر امام حسین (ع) تأکید کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کربلا بسیار حائز اهمیت است و تعابیر موجود در روایات وارد شده و پاداش‌های گوناگونی که بر این امر وعده‌ داده‌ شده، بسیار است.

آرامی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص اهمیت زیارت امام حسین (ع)، بیان کرد: خداوند خیر هر کس را بخواهد، دوستی امام حسین (ع) و دوستی زیارت او را در دلش می‌افکند و برای هر کس بد بخواهد، بغض امام حسین و بغض زیارت او را در قلبش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اربعین جلوه‌ای از اقتدار امت اسلامی است، افزود: عاشقان مکتب اهل‌ بیت (ع) پس از سال‌ها همچنان به‌عنوان سفیران قیام عاشورا به حق‌طلبی و آزادی‌خواهی امام حسین (ع) می‌پردازند تا این‌گونه ظرفیت و قدرت جهان اسلام را به همه جهان مخابره کنند.

آرامی تأکید کرد: هر سال مردم از همه نقاط جهان در حرکتی خودجوش و فارغ از هر قومیت، ملیت و مذهبی برای پاسداشت نهضت عاشورا و اربعین با پای پیاده به‌سوی کربلا می‌روند تا با برگزاری این مراسم، نمایشگر قدرت، اتحاد و انسجام مسلمانان و معرف اسلام حقیقی در برابر تفکر تکفیری باشند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای تاریخ بشر نهضتی عظیم و ماندگارتر از نهضت عاشورا و پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، گفت: این نشان از وجود عوامل و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و اتحاد ملت مسلمان در جهان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از