حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/28 شمسی | 2024/10/19 میلادی
پرورش ایده‌های خلاقانه هدف ماست
مدیرعامل شرکت پیشگامان رباتیک:

پرورش ایده‌های خلاقانه هدف ماست

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند گفت: یکی از اهداف اصلی این شرکت، فراهم کردن شرایطی است که افراد غیرمتخصص و نوجوانان در علم الکترونیک نیز بتوانند دستگاه‌هایی با پیچیدگی‌های بالا ایجاد کنند.

حمیده سادات ثنایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان نحوه کار و محصولات شرکت پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند اظهار کرد: شرکت پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند در سال ۹۲ تأسیس شد و در ابتدا تمرکز خود را بر روی تهیه، توزیع، خریدوفروش، نصب، راه‌اندازی، تعمیر و نگه‌داری دستگاه‌های مخابراتی قرار داد.

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند در ادامه افزود: این شرکت باهدف گسترش دامنه فعالیت‌های خود، قدم دوم را با طراحی سامانه پرتاب رهگیر هدایت‌شونده (GTL) برداشت، این سامانه ترکیبی از بخش‌های مکانیکی و الکترونیکی است که قابلیت پرتاب ردیاب الکترونیکی به خودروهای مظنون را دارد و کاربرد اصلی آن در دستگاه‌های پلیس است.

ثنایی عنوان کرد: با گذشت زمان و پس از کسب تجربه در زمینه‌های مختلف، شرکت تصمیم به تغییر رویکرد خود گرفت و به طراحی و ساخت بسته‌های بازی خلاقانه برای کودکان و نوجوانان پرداخت و در این راستا، پیش‌گامان با نام تجاری «لِمو» محصولات خود را روانه بازار کرد.

وی بیان کرد: این تغییر رویکرد به‌دلیل مشاهده نیاز به بازی‌های آموزشی و خلاقانه برای سنین پایین صورت گرفت و شرکت تلاش کرد تا از مفاهیم ساده‌سازی شده الکترونیک در بازی‌ها بهره‌برداری کند.

ثنایی با بیان اینکه شرکت پیش‌گامان رباتیک فعالیت خود را از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آغاز کرده، گفت: ما از همان ابتدا به پژوهش و تحقیق در زمینه‌های مختلف پرداختیم و شرکت ما با دریافت سفارش‌های پژوهشی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف، پروژه‌های صنعتی را نیز قبول کرده و در این فرایند به مشکلات موجود در ساخت پروژه‌های صنعتی پی برد.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی این شرکت، فراهم‌کردن شرایطی است که افراد غیرمتخصص در علم الکترونیک نیز بتوانند دستگاه‌هایی با پیچیدگی‌های بالا ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های بازی لِمو از قطعات جورچین هوشمندی تشکیل شده که به ماژول معروف هستند و این ماژول‌ها در چهار رنگ مختلف دسته‌بندی می‌شوند؛ سبز، آبی، نارنجی و صورتی و هر رنگ معرف گروه خاصی از قطعات است.

ثنایی با اشاره به دسته‌بندی ماژول‌ها گفت: ماژول‌های صورتی منابع تغذیه، ماژول‌های سبز خروجی‌ها، ماژول‌های آبی ورودی‌ها و ماژول‌های نارنجی واسطه‌ها هستند و این تقسیم‌بندی کمک می‌کند تا کودکان و نوجوانان به‌راحتی با مفاهیم الکترونیک آشنا شوند و بتوانند دستگاه‌های پیچیده‌ای را بسازند.

وی با بیان شعار شرکت پیش‌گامان افزود: «با لمو رؤیاهایت را بساز» شعار ماست و این شعار نشان‌دهنده هدف شرکت در الهام‌بخشی به نوجوانان برای خلق ایده‌های نوآورانه است.

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند خاطرنشان کرد: با استفاده از ماژول‌ها حتی یک کودک ۱۰ تا ۱۲ساله می‌تواند دستگاه پیچیده‌ای را در چند ثانیه راه‌اندازی کند و آن را از طریق تلفن همراه یا اینترنت کنترل کند.

این مدیر شرکت دانش بنیان همچنین ادامه داد: برای مثال، با اتصال ماژول‌های حسگر دما، پردازنده و بلوتوث، می‌توان مدار الکترونیکی کنترل دما را ساخته و به تلفن همراه متصل کرد. 

 ثنایی با بیان اینکه جامعه هدف بسته‌های «لِمو» شامل گروه‌های سنی مختلف است، افزود: از ۵ تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال، هر گروه سنی مخاطب سطوح متفاوتی از بسته‌های لِمو هستند و برخی از قطعات این بسته‌ها کاربردهای صنعتی دارند و مختص استفاده در آزمایشگاه‌های الکترونیک طراحی شده‌اند. 

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند اظهار کرد: این شرکت نه‌تنها به دنبال ایجاد سرگرمی برای کودکان است، بلکه هدفش ارتقای مهارت‌های علمی و عملی نوجوانان بوده و با توجه ‌به روند رو به‌ رشد فناوری و نیاز به مهارت‌های جدید در دنیای امروز، بسته‌های لِمو می‌توانند ابزاری مؤثر برای آموزش مفاهیم پایه‌ای الکترونیک و برنامه‌نویسی باشند.

ثنایی ابراز کرد: پیش‌گامان رباتیک صنعت مازند با ارائه محصولات خلاقانه و آموزشی خود، نه‌تنها در زمینه فناوری بلکه در زمینه آموزش‌ و پرورش نسل جدید نیز سهم به‌سزایی دارد و این شرکت با تلاش برای ایجاد فضاهایی خلاقانه و الهام‌بخش، به‌دنبال پرورش نوابغ آینده است.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از