حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
یادداشت؛

رهایی از فتنه

رهایی از فتنه

اساس شکل‌گیری فتنهٔ بزرگ ۱۴۰۱، و اهانت به مسجد و قرآن کریم توسط معدود افراد فریب‌خورده، همین بود که جوان ایرانی، در حریم ملکوتی و مقدس مسجد راه نیابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در فتنه ترکیبی - هیبریدی ۱۴۰۱ خیلی از طرف‌داران جهالت مدرن، نمی‌خواهند جوانان دهه هفتاد هشتادی، در سنگر مسجد، پای درس قرآن و اهل‌بیت (ع) تربیت شوند.

اساس شکل‌گیری فتنهٔ بزرگ ۱۴۰۱، و اهانت به مسجد و قرآن کریم توسط معدود افراد فریب‌خورده، همین بود که جوان ایرانی، در حریم ملکوتی و مقدس مسجد راه نیابد.

متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی عده‌ای غافل، در قالب فعالیت مثلاً کلاسیک و مُدِرن، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را از محوریت مساجد (بزرگ‌ترین پایگاه اجتماعی مسلمان)، خارج و از مسیر منحرف کردند.

خواص اهل حق بدانند آماج توپخانهٔ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن به سمت مسجد، قرآن، احادیث و علماست و دلیلش اثرپذیری قلب و روح پاک جوان و نوجوان از حریم ملائک در عالم ملکوتی مسجد است.

دشمنان می‌دانند آغاز حرکت عظیم انقلاب اسلامی از بهره‌گیری تعالیم قرآن و عترت در مساجد و مجالس و محافل عمومی و خانگی بود و جرقه‌های این انقلاب عظیم در قلب جوانان، از پای درس شاگردان مکتب محمد و آل محمد (ص)، یعنی عُلما و عُرفای زاهد و مجاهد در هیئت‌های مذهبی و مجالس قرآن و محافل دینی آغاز شد.

الان نیز راهکار اصلی برون‌رفت از بحران‌های تربیتی و فتنه‌های فرهنگی طراحی شده از طرف دشمنان، توجه به این نکتهٔ مهم، راهبردی و تربیتی یعنی «محور قراردادن فعالیت‌های اجتماعی و تربیتی حول مسجد» است.

در دوران اغتشاشات ۱۴۰۱ همه دیدند دشمنان اسلام و قرآن از این وحشت دارند که مساجد به محلی برای رفت‌وآمد و تربیت کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و محلی برای حل مشکلات عموم جامعه تبدیل شود، لذا به این سنگر حمله‌ور شده‌اند.

یادداشت: حسین هراسانیان، محقق و پژوهشگر 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از