حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان:

استغفار شاه‌بیت اعمال ماه شعبان است

استغفار شاه‌بیت اعمال ماه شعبان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت:شاه‌بیت اعمال و رفتار در ماه شعبان استغفار و آمرزش است که باید در این ماه انسان به هر طریق که می‌تواند پرونده اعمال خود را سبک کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ملکیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در رابطه‌ با اعمال و فضیلت‌های روزهای پایانی شعبان و ورود به ماه مبارک رمضان گفت: شاه‌بیت اعمال و رفتار در ماه شعبان استغفار و آمرزش است که باید در این ماه انسان به هر طریق که می‌تواند پرونده اعمال خود را سبک کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به توصیه امام رضا (ع) در خواندن دعای «اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» در روزهای پایانی ماه شعبان گفت: باید مؤمنان در این روزهای پایانی از خداوند بخواهند که آنها را مورد غفران و رحمت خویش قرار داده تا با طهارت روحی و باطنی و آمادگی بیشتر به ماه رمضان ورود و در شب‌های قدر با خضوع و حضور قلب بیشتری به درگاه خداوند استغاثه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکیان با بیان اینکه ماه رمضان با سه توشه و دستاورد در حال نزدیک‌شدن است، توضیح داد: ماه رمضان سراسر آن رحمت، برکت و مغفرت است و باید با درک درست از ماه شعبان و فضائل ماه رمضان بتوانیم از این ماه توشه و رهاورد به دست آوریم.

وی به ثواب و پاداش روزه داری در روزهای آخر ماه شعبان نیز اشاره کرد و افزود: استقبال از ماه مبارک با روزه‌داری  در روزهای آخر شعبان سبب می‌شود تا با شرایط روحی و جسمی مناسب‌تری به این ماه پربرکت ورود کنیم و زمینه غفلت و پرده گناه که در یک سال بر روح انسان نشسته با روزه‌داری در ماه شعبان تا حدی مرتفع شده و ورود به رمضان بستر سازی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکیان به روایتی دیگر از امام رضا (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هرکس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و آن را به ماه رمضان متصل کند خداوند ثواب روزه‌داری دو ماه را برای او می‌نویسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از