حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
با اعتبار ۹ میلیاردی انجام گرفت؛

افتتاح ۷ پروژه پنل خورشیدی در آرادان

افتتاح ۷ پروژه پنل خورشیدی در آرادان

افتتاح و بهره‌برداری از ۷ پروژه پنل‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی در شهرستان آرادان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال انجام شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، به مناسبت ۱۵ مهرماه و روز ملی روستاها و با حضور جمعی از مسئولین استانی افتتاح و بهره‌برداری از ۷ پروژه پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در شهرستان آرادان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال انجام شد.

 

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان در آیین افتتاح پروژه پنل‌های خورشیدی در روستای حسین‌آباد کردها آرادان گفت: روستایی مظهر خوداتکایی و خودکفایی است و نقش این قشر از جامعه در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌بدیل است.

 

وی افزود: روستاییان و عشایر به‌عنوان قشری شریف و بیشتر محروم از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی، برای عمران و آبادانی ایران زحمات فراوانی متحمل شده‌اند؛ آنهایی که کمتر دستخوش تغییرات گسترده شده و به همین علت پاسدار فرهنگ و تمدن ایرانی و استمراربخش زندگی اجتماعی ایرانیان بوده‌اند و نقش پررنگی در تولید و توسعه اقتصادی دارند.

 

 کاشفی اظهار داشت: بسیج سازندگی با ۲ قرارگاه سازندگی و محرومیت و اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلفی در استان مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی است.

 

وی افزود: قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی و درمانی، مواسات، کمک مؤمنانه و... فعالیت خواهد داشت.

 

کاشفی تصریح کرد: همچنین قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز در حوزه ایجاد اشتغال جدید، تثبیت اشتغال‌های موجود و رفع موانع تولید فعالیت داشته که یکی از مباحث ایجاد اشتغال‌های جدید بر پایه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در منازل مسکونی است.

 

وی افزود: در برنامه امروز افتتاح و بهره‌برداری از ۷ پروژه پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در شهرستان آرادان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال انجام شد و برنامه‌ریزی برای نصب ۸۰۰ پنل خورشیدی تا پایان سال جاری در نقاط مختلفی از استان سمنان انجام شده است.

 

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بازوی توانمند دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان است

 

حمیدی نیز در آیین افتتاح ۷ پروژه پنل‌های خورشیدی در شهرستان آرادان گفت: یک، چهارم جمعیت استان روستایی و ۲۹۶ دهیار در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

 

وی افزود: اولویت دولت توانمندسازی روستائیان و محرومیت‌زدایی است و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان بازوی توانمند دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

 

حمیدی تصریح کرد: نیاز است دهیاران استان با شناخت نیازها و ارتباط‌گیری با قرارگاه محرومیت‌زدایی استان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

 

معاون امور عمرانی استاندار سمنان افزود: دولت با ارائه تسهیلات به روستائیان در تلاش برای رونق روستانشینی و رفع نیازهای روستاها است.

 

وی افزود: در ۶ ماه اول سال بیش از ۱۵۴ میلیارد ارزش‌افزوده به‌حساب دهیاران استان جهت توسعه روستاها واریز شد و امروز هم ۵۵۶ پروژه با اعتبار ۸۷۰ میلیارد تومان در روستاها به بهره‌برداری رسید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از