حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان:

صنایع بیشترین برق را مصرف می‌کنند

صنایع بیشترین برق را مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: ۴۳ درصد از بار برق استان توسط صنایع استفاده می‌شود و شهرک‌های صنعتی سمنان و گرمسار در این خصوص رکورددار هستند.

سید محمد حسینی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به خدمات‌رسانی به مشترکین برق در استان سمنان، گفت: ۴۲۲ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در ادامه افزود: ۷۰ درصد از مشترکین برق استان خانگی و ۱/۸ درصد مشترکین صنعتی و ۱/۵ درصد مشترکین کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد انرژی الکتریکی استان در کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: ۴۳درصد از بار برق استان توسط صنایع استفاده می‌شود.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از برق استان در صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، تصریح کرد: ۲۰ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش خانگی مصرف می‌شود.

 وی با بیان اینکه غرب استان صنایع فعالی دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های سمنان و گرمسار به علت وجود شهرک‌های صنعتی بیشترین برق را مصرف می‌کنند.

حسینی‌نژاد در ادامه افزود: فعالیت کشاورزی بیشتر در شرق استان است به همین علت میامی و بسطام بیشترین مصرف برق را دارند.

به گفته این مقام مسئول، شهرستان گرمسار به علت صنعتی بودن ۳۰ درصد انرژی استان سمنان را مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه صنایع فولادی انرژی‌بَر هستند، اظهار کرد: با توافق‌های صورت‌گرفته این صنایع باید در طول پیک تابستان روزانه ۵۵ درصد بار مصرفی خود را کنترل کنند.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه ۸۰ هزار مگاوات در پیک تابستان مصرف برق داریم، افزود: در حالی‌ که این مقدار در غیر تابستان ۵۰ هزار مگاوات و ۳۰ هزار مگاوات در تابستان مصرف سرمایشی است.

وی نیاز مصرفی برق استان را ۶۰۷ مگاوات عنوان کرد و گفت: مصرف برق به علت گرما و رونق داشتن بخش تولید در استان ۸/۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: در پیک مصرف برق، ۱/۶ درصد از انرژی منابع تجدیدپذیر و محلی استان نیز استفاده می‌شود.

وی اوج پیک‌بار مصرف برق در استان سمنان را ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ عنوان کرد و گفت: استفاده از لوازم پر مصرف برق در ساعت غیرپیک از نکات اصلی در مدیریت مصرف برق است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تقریباً ۳۰ درصد از بار مصرفی استان در تابستان صرف وسایل سرمایشی می‌شود، گفت: روند مصرف برق در استان سمنان از تیرماه به‌واسطه اوج‌گیری گرما بیشتر شده است.

حسینی‌نژاد در ادامه افزود: صرفه‌جویی ۱۵ درصدی مصرف برق توسط مشترکین خانگی می‌تواند در عبور از پیک مصرف تأثیرگذار باشد.

وی، ایجاد سایبان برای کولر آبی، استفاده از دور کند کولر آبی، تعویض به‌موقع پوشال‌ها، تنظیم ترموستات کولرهای گازی روی دمای آسایش عدد ۲۴ را از عوامل تأثیرگذار در کاهش مصرف برق عنوان کرد.

حسینی‌نژاد با اشاره به مدیریت بار مصرفی برق در استان سمنان، گفت: ۱۶ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف در طول ۳۰۰ ساعت تابستان را داریم.

این مقام مسئول از امضای توافق‌نامه بین وزارت نیرو و صنایع جهت صرفه‌جویی در مصرف برق خبر داد و افزود: این توافق‌نامه برای جابه‌جایی بار مصرف از ایام هفته به‌روز تعطیل و مدیریت آن ایجاد شد.

وی همچنین تصریح کرد: جابه‌جایی بار مصرف در مشترکان صنعتی در ماه‌های خرداد و تیر یک روز بود که در مرداد به ۱/۵ روز افزایش پیدا کرد.

حسینی‌نژاد با اشاره به توافق‌نامه بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی جهت صرفه‌جویی در مصرف برق، افزود: مشترکان کشاورزی نیز جهت صرفه‌جویی برق ۵ ساعت در روز خاموشی و قطعی برق دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهم ادارات از برق مصرفی نیز قابل‌ توجه است، تأکید کرد: همه ادارات با سیستم کنتور هوشمند در حال پایش هستند که با تعطیلی‌ها و کاهش ساعت کاری تا ۱۷ مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در این ادارات بوده‌ایم.

وی بیان کرد: مقدار الگوی مصرف برای مشترکان ۲۰۰ کیلووات در مواقع عادی و ۳۰۰ کیلووات در فصل تابستان است.

حسینی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی پویش با انرژی، اظهار کرد: هدف این پویش کاهش مصرف برق است و مشترکینی که به میزان ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند پاداش خواهند گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشترکان خانگی با شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۲۱* در پویش با انرژی عضو شده و با عمل به راهکارهای ارائه شده در آن، واجد شرایط شرکت در قرعه‌کشی جوایز شوند.

حسینی‌نژاد در خصوص طرح تشویقی به مشترکین برق استان، گفت: طی مراحل قرعه‌کشی ۳۰۰ دستگاه خودرو به مشترکین کم‌مصرف اهداء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تشویقی هزینه برق ۴۰ درصد از مشترکان رایگان می‌شود، اظهار کرد: جوایز محصولات الکترونیکی نیز به مشترکان کم‌مصرف اهداء خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزان می‌توانند در بستر پیام‌رسان شاد، در این پویش شرکت کرده و هدایای ارزنده‌ای را دریافت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از