حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد:

اهدای ۲۰۰ قطعه زمین رایگان ویژه طرح جمعیت

اهدای ۲۰۰ قطعه زمین رایگان ویژه طرح جمعیت

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: امروز در مراسمی به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور، ۲۰۰ قطعه زمین رایگان ویژه طرح جوانی جمعیت به ۲۰۰ خانواده در استان واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، محمد حمیدی ضمن بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی برای ۲۰۰ خانوار و هر خانواده، ۲۰۰ مترمربع در قالب طرح جوانی به داوطلبان داده می‌شود، ابراز کرد: این زمین‌ها در شهر جدید ایوانکی و به‌صورت هم‌زمان با سایر نقاط کشور در مراسمی رسمی اعطا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۴۱۵ خانوار تاکنون در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین ۲۰۰ متری رایگان خود را از دولت دریافت کرده‌اند، افزود: این طرح باهدف اعطای زمین به افراد دارای فرزند سوم و بیشتر که فرزند آخر آنها بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد، در استان اجرایی می‌شود.

 

معاون استاندار سمنان اجرای این طرح را در زمره مشوق‌های فرزندآوری دانست و افزود: خانه‌های نهضت ملی مسکن برای کسانی که مشمول قانون جوانی جمعیت شده به‌صورت ویلایی و حیاط‌دار خواهد بود.

 

حمیدی همچنین با بیان اینکه در زمینه اعطای تسهیلات مسکن، طبق مصوبه جدید، تمام بانک‌های عامل موظف به همراهی شدند، ابراز کرد: همراهی همه بانک‌ها سبب تسریع و تسهیل در اعطای وام مسکن به متقاضیان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت بیمه تأمین اجتماعی صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها، یکی از مشکلاتی است که متقاضیان ساخت مسکن ملی در استان به آن اشاره دارند، افزود: برای رفع این مشکل مقرر شد شهرداری‌های استان فعلاً با همان قیمت مصوب قبل و بدون اعمال افزایش، با همکاری بیمه ساختمانی، پروانه را صادر کنند.

 

 خبرگزاری مهر

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از