حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان سمنان:

ایران رتبه نخست مصرف انرژی دنیا را دارد

ایران رتبه نخست مصرف انرژی دنیا را دارد

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان سمنان گفت: ایران در مصرف انرژی رتبه نخست را در دنیا دارد و صنعت ساختمان می‌تواند با به‌کارگیری ضوابط و مقررات مربوطه تأثیر بسزایی در بهینه‌سازی مصرف انرژی ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حمزه شکیب گفت: برای ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها و نیز به‌کارگیری فن آوری‌های نوین در صنعت ساختمان، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنعت ضروری است.

 

شکیب با اشاره به اینکه تأکید این همایش نیز بر این امر استوار بود و در نشست‌های آن دراین‌خصوص بحث و تصمیم‌گیری شد اظهار داشت: با مذاکراتی که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت‌گرفته امیدواریم در یک فاصله دو‌ساله بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ شرکت دانش بنیان را در صنعت ساختمان در کشور ایجاد و فعال کنیم.


رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با تأکید بر لزوم ارتقای مهارت اعضای سازمان نظام‌مهندسی از اهداف این سازمان در دوره جدید است ادامه داد: باهدف افزایش مهارت اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همایش‌هایی مانند همایش ملی سمنان، در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.


شکیب، تصریح کرد: این رویکرد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در دوره جدید است و هدف از برگزاری مستمر این همایش‌ها این است که نگاه و تصورات مهندسین، در شأن جامعه مهندسی ایران باشد.

 

وی ایجاد و استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه و تجاری‌سازی از طریق فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت ساختمان را ضروری خواند و گفت: مدل‌سازی اطلاع نشست‌هایمان از این نوع دست آوردها است و از سوی دیگر باتوجه‌به ساختمان‌سازی سازی نیاز به توجه به رویکردهای نوین در ساخت‌وساز در کشور هستیم.

 

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، شمار مهندسان تحت پوشش این سازمان را ۶۰۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: در استان سمنان بیش از پنج هزار نفر عضو نظام‌مهندسی هستند.

 

همایش ملی فناوری‌های نوین و بهینه‌سازی انرژی با رویکرد تجاری‌سازی صنعت ساختمان در روزهای شانزدهم تا هجدهم آبان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه سمنان و با حضور صدها نفر از مهندسان سراسر کشور برگزار شد.

 

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان سمنان با تأکید بر بالابودن میزان مصرف انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها گفت: ایران در مصرف انرژی رتبه نخست را در دنیا دارد و صنعت ساختمان می‌تواند با به‌کارگیری ضوابط و مقررات مربوطه تأثیر بسزایی در بهینه‌سازی مصرف انرژی ایفا کند.

 

حکیمی توجه به استفاده از فناوری‌های نوین را از دیگر محورهای این همایش ملی دانست و گفت: در همایش مذکور توجه به مبحث تجاری‌سازی نیز مورد تأکید قرار گرفت.

 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی از بخش‌های مختلف این همایش سه‌روزه بود و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از توانمندی‌ها و نوآوری‌های صنعت ساختمان برپا شد.

 

منبع:خبرگزاری رضوی

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از