حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان افتتاح شد

ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان افتتاح شد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ایستگاه هواشناسی در فرودگاه سمنان که از سال ۱۳۹۸ کار ساخت آن با هزینه کردی بالغ بر 3 میلیارد تومان آغاز شده بود، در اولین روز دهه فجر افتتاح شد.

ایرج مصطفوی ضمن تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: وجود ایستگاه هواشناسی در فرودگاه سمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باتوجه‌به اهمیت این امکانات در حوزه فرودگاه از سال ۱۳۹۸ کار ساخت آن آغاز و در اولین روز دهه فرخنده فجر با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: باتوجه‌به اعتباراتی که از سوی مدیریت برنامه‌ریزی‌شده در نظر گرفته شد اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه ساختمان و زیر ساخت‌ها و یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان در حوزه تجهیزات فنی هزینه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اولین روز دهه فجر شاهد بهره‌برداری رسمی از ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان خواهیم بود که تجهیزات فنی ایستگاه از حوزه سازمان مرکزی ملی تأمین شده است.

مصطفوی اظهار کرد: وجود ایستگاه هواشناسی برای ارکان واحدهای عملیاتی در فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که در زمان پرواز و یا فرودآمدن هواپیما تأثیرگذار خواهد بود که بر همین مبنا ۲۰ پارامتر بالغ بر ۱۰۰ پدیده توسط کارشناسان رصد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در ادامه افزود: در صورت وقوع حادثه از طریق دستگاه‌های ارتباطی و سامانه‌های برخطی که با برج مراقبت برقرار است در سامانه‌ای اف دی‌ام قرار گرفته می‌شود و مسئولین برج مراقبت داده‌ها را بررسی کرده یا از طریق خط تلفن اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

مصطفوی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های مجموعه استانداری، فرمانداری شهرستان، مدیریت فرودگاه سمنان اظهار کرد: امیدواریم در آینده نه‌چندان دور فرودگاه سمنان توسعه یابد و با حضور کارشناسان در واقع حوزه‌های مختلف فرودگاهی را پشتیبانی کنیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از