حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان خبر داد:

بازگشایی مدارس سمنان با 8 مدرسه جدید

بازگشایی مدارس سمنان با 8 مدرسه جدید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: یک هزار و 198 مدرسه استان سمنان با 11 هزار و 200 نفر از فرهنگیان در سال تحصیلی آینده آماده خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان این استان خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری محبوب، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های بازگشایی مدارس در استان سمنان اظهار کرد: از مدت‌ها پیش در قالب «پروژه مهر»، تمام امکانات آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی پربار و توأم با موفقیت بسیج شده است.

 

 وی تصریح کرد: همکاران ما در اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان و ادارات و مناطق همراهی و اهتمام خود را به ساماندهی امور حوزه تعلیم‌وتربیت به کار بسته‌اند.

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار در راستای شعار «ایران قوی، مدرسه قوی»، تلاش‌های خوبی در آموزش‌وپرورش استان سمنان انجام شد و علاوه بر این، باخرد جمعی «مهر مهدوی؛ معلم تمدن‌ساز و مدرسه صالح» به‌عنوان شعار امسال در آموزش‌وپرورش استان سمنان تعیین شد.

 

 وزیری محبوب گفت: همچنین به مدارس استان سمنان اعلام شده است تا هر مدرسه، شعاری را برای خود برگزیند و برنامه‌مندی مدارس سرلوحه کار ما در سال تحصیلی آینده خواهد بود.

 

 ۹۵ درصد بچه‌ها در مقطع ابتدایی تحت پوشش تحصیلی هستند

 وی با بیان اینکه همه مدارس باید نظام برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند، ادامه داد: یک هزار و 198 مدرسه استان سمنان با 11 هزار و 200 نفر از همکاران آموزش‌وپرورش و فرهنگیان در سال تحصیلی آینده آماده خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان این استان خواهند بود.

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: مدارس و فرهنگیان استان سمنان آمادگی دارند تا به ۱۳۳ هزار دانش‌آموز این استان خدمات ارائه دهند.


 وزیری محبوب افزود: وضع استان سمنان در پوشش تحصیلی بسیار مناسب است و در مقطع ابتدایی، تاکنون ۹۵ درصد پوشش تحصیلی محقق شده و تلاشمان این است که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

 

 وی بیان کرد: کارسنجش و ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه اولی که امسال وارد مدارس می‌شوند، انجام شده است و هنوز نیز این روند ادامه دارد.

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان پوشش تحصیلی در مدارس مقطع متوسطه اول استان سمنان را ۹۶ درصد و مدارس متوسطه دوم 91.5 درصد عنوان کرد و گفت: در حال به‌روزرسانی آمارها در این بخش هستیم و امکان افزایش آمارهای پوشش تحصیلی وجود دارد.

 

 وزیری محبوب تصریح کرد: ۱۰۵ باب کلاس درس در طرح «شهید عجمیان» در استان سمنان بازسازی و بهسازی شده است. هشت باب مدرسه نیز امسال بهره‌برداری می‌شود که ۶۲ کلاس درس را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌دهد.

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: با کمک نوسازی مدارس، کاروان تجهیزات و ملزومات موردنیاز مدارس نیز برای آنها ارسال می‌شود.

 

خبرگزاری فارس



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از