حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌جمعه سرخه:

انس با قران تحمل ناملایمات را ممکن می‌سازد

انس با قران تحمل ناملایمات را ممکن می‌سازد

امام‌جمعه سرخه رفع یاس و ناامیدی، رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی، کوچک‌شمردن سختی‌های دنیا، برجسته‌شدن نعمت‌های خداوند، التیام ناملایمات روزمره و... را از برکات انس با قرآن عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن اشاره به برکات روزهای ماه مبارک رمضان گفت: یکی از معضلاتی که امروزه جامعه را درگیر کرده است به‌وجودآمدن مشکلات روحی با توجه‌ به اضطراب و استرس‌های روزمره در زندگی افراد است و همین امر موجب شده کیفیت زندگی افراد دستخوش تغییر قرار گیرد.

امام‌جمعه شهرستان سرخه تصریح کرد: یکی از راهکارهای مطرح برای رفع مشکلات روحی مشاوره است  و شخص با یک فرد آگاه و یا کارشناس مربوطه معضل به وجود آمده را مطرح کرده و به راه‌حل رفع مشکل دست می‌یابد و معمولاً افرادی که برای رفع مشکل با مشاوره راهکار ارائه می‌دهند موجب بهبود شرایط روحی فرد مراجعه‌کننده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: تمام این مشکلات و راهکارها در بالاترین درجه خود در مواجه با قرآن شریف مطرح شده است و اگر افراد به‌صورت مستمر با قرآن به‌عنوان کلام خداوند مأنوس باشند طبیعتاً با معانی قرآن ارتباط برقرار کرده و ناخودآگاه نور قرآن در دل آنان رخنه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف اظهار کرد: رفع بسیاری از مشکلات در عالی‌ترین مرحله با ارتباط با کلام خداوند منان مرتفع خواهد شد چرا که با خواندن قرآن در واقع در حال صحبت‌کردن با خداوند هستیم و خداوند متعال انسان را از جهل و اشتباه نجات داده و موجب اصلاح نوع نگاه منفی شده و تفکر انسان توسعه پیدا خواهد کرد.

امام‌جمعه سرخه ابراز داشت: ارتباط با کلام خداوند متعال دیدگاه انسان را وسعت داده و از دیدگاه فردی که با قرآن مأنوس باشد سختی‌های دنیا کوچک شمرده خواهد شد و نعمت‌های خداوند برجسته می‌شود و باعث التیام ناملایمات روزمره می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف در ادامه تصریح کرد: با تلاوت قرآن و هم کلام شدن با خداوند منان حس امید، نشاط، سرزندگی در افراد ایجاد شده و می‌توان به این نتیجه دست‌یافت که در هیچ زمان و شرایطی کلمه‌ای به نام بن‌بست وجود ندارد و با تلاش و پشتکار و داشتن امید به آینده مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر تلاوت روزانه قرآن کریم خاطرنشان کرد: نکات بسیاری حائز اهمیتی باتوجه‌به مشکلات امروزی در قرآن مطرح شده است که افراد در این ایام پرخیروبرکت می‌توانند با استفاده از کلام‌الله مجید به داروی همگانی برای تمام دردهای روحی و معنوی بشر دست یابیم و با مصرف دائمی این دارو بر مشکلات پیروز شویم.

امام‌جمعه سرخه ضمن اشاره به روایات متعدد اظهار کرد: در روایات آمده است هر فردی روزانه حداقل ۵۰ آیه را تلاوت کند و حیات و زنده‌بودن قرآن، موجب انس با قرآن و دست‌یافتن به برکات متعددی و معجزه‌هایی خواهد شد و این تلاوت همانند نوری بر دل تابیده باعث آرامش و تحول در فرد می‌شود و کیفیت زندگی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف در پایان از افراد جامعه خواست علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال با کلام خداوند منان بیشتر مأنوس باشند و سعی کنند روزانه انس بیشتری با قرآن داشته باشند تا از برکات کلام خداوند منان روزانه برخوردار باشند. 


انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از