حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان:

بداخلاقی «فاضلی» اصلاح‌طلبان را رسوا کرد

بداخلاقی «فاضلی» اصلاح‌طلبان را رسوا کرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان گفت: این قبیل بی‌احترامی‌ها در دولت دوازدهم نیز اتفاق افتاد و متأسفانه شاهد تخریب و توهین‌های بسیاری توسط کابینه دولت تدبیر و امید به مردم و مخالفان بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با نزدیک‌شدن به انتخابات و شور گرفت تب‌وتاب مناظرات، علی‌رغم تأکیدات مداوم رهبر معظم انقلاب بر رعایت اخلاق انتخاباتی، مردم شاهد بی‌اخلاقی محمد فاضلی؛ مشاور پزشکیان در برخورد با اسفندیاری در رسانه ملی بودند.

این موضوع در حالی است که رهبر معظم انقلاب در بیانات خویش در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه و صحنه رقابت برای خدمت است و نه صحنه کش‌واکش برای به‌دست‌آوردن قدرت. برادرانی که وارد میدان مبارزه انتخاباتی و رقابت انتخاباتی می‌شوند، این را به‌عنوان یک وظیفه بدانند؛ آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند، خدای متعال هم دل‌های مردم را ان‌شاءالله به بهترین گزینه هدایت خواهد کرد.

بد نیست یادآوری کنیم که  شهید رئیسی در جریان مناظرات انتخاباتی خود با بیان اینکه در جلسه قبل برخی از بداخلاقی‌ها شد که به‌مثابه آن چیزی که در قانون آمده اجازه داده شده که من چند دقیقه‌ای دفاع کنم، از این حق خود صرف‌نظر کرد و گفت: «من از این حق دفاع نمی‌خواهم استفاده کنم، دفاع را در این باب به مردم محول می‌کنم و خود مردم دراین‌رابطه دفاع خواهند داشت».

 ابراهیم حیدری‌لقب در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن محکوم‌کردن برخورد غیراخلاقی محمد فاضلی در مناظره انتخاباتی شب گذشته گفت: معیار ما بیانات مقام معظم رهبری است و تأکید ایشان در موضوع مناظرات بر عدم لجن‌پراکنی، عدم توهین به دیگران، حفظ آبروی افراد و خودداری از به‌کاربردن اصطلاحات و عناوینی است که بوی توهین و تخریب می‌دهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان افزود: مقام معظم رهبری در دوره‌های پیشین مناظرات نیز تأکید کردند، بداخلاقی‌ها پذیرفته نیست و هر فرد باید در قالب  مناظرات برنامه‌های خود را جهت اجرا در سطح جامعه عنوان کند. 

وی با بیان اینکه نوع رفتارها باید معقول سنجیده و منطقی باشد، افزود: این بی‌احترامی‌ها و برخوردهای ناشایست در مناظرات انتخاباتی در دولت گذشته نیز اتفاق افتاده و متأسفانه شاهد تخریب و توهین‌های بسیاری توسط آقای روحانی بودیم که مخاطب خود را بی‌شناسنامه، بی‌هویت خطاب کرده و از اصطلاحاتی همچون «برید به جهنم» و «بلد نیستید با دنیا حرف بزنید» در جهت تقلیل شخصیت طرف مقابل خود استفاده می‌کرد. 

وی همچنین تصریح کرد: درحالی‌که شهید رئیسی  در دوران ریاست‌جمهوری خویش نیز کاملاً مبادی ‌آداب بوده و در مناظرات، سخنرانی‌ها و گویش‌ها و حتی در برابر مخالفین نیز سعی بر آن داشتند آداب رفتاری کاملاً رعایت شود. 

بنا به گفته این مقام مسئول به همین خاطر مقام معظم رهبری شهید رئیسی را به‌عنوان الگوی مناسب ریاست‌جمهوری معرفی کرده و سعه‌صدر، تحمل بالا و عدم اهانت و توهین به دیگران از ویژگی‌های برجسته این شهید بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از