حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

بذر انقلاب در قیام 15 خرداد کاشته شد

بذر انقلاب در قیام 15 خرداد کاشته شد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: حرکت انقلابی مردم در این روز پررنگ شد و در بهمن 57 با حضور پرشور مردم در صحنه به ثمر نشست.

محمد ابوترابی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ۱۵ خرداد یکی از مهم‌ترین روزها در تاریخ ایران است، گفت: ۱۵ خرداد سال ۴۲ آن‌قدر واقعه عظیمی است که امام راحل آن را عزای عمومی اعلام کرد و مردم در این روز برای حمایت از رهبر با جان خود به میدان آمدند و ادامه این حمایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی در ادامه افزود: روز ۱۵ خرداد توسط امام راحل «روز خونین» نامیده شد و می‌توان گفت در این قیام خون‌های به ‌ناحق ریخته شده، مردم را پیش از پیش آگاه‌تر و هوشیارتر کرد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: بذر انقلاب شکوهمند اسلامی در این روز کاشته شد و در بهمن ۵۷ به ثمر نشست و این روز به‌تنهایی تاریخ است تاریخی پرفراز و نشیبی که روایتگر استقامت مرجع تقلیدی وارسته و ملتی ستمدیده در مقابل طاغوت و استکبار است.

ابوترابی با اشاره به اینکه جنبش مردم در 15 خرداد ماندگار شد، گفت: این جنبش ماندگار که در اعتراض به تبعید امام راحل بود قوت قلبی به ملت ایران و خفقان حاکم بر کشور را بی‌رنگ کرده و ‌رعب و ‌وحشت به جان رژیم طاغوت و حامیانش انداخت و ثابت کرد ابهت آنها پوشالی است و خون این ملت ابهت آنها را در هم خواهد شکست.

وی همچنین تأکید کرد: اگر این قیام خونین نبود، انقلاب اسلامی هیچگاه پیروز نمی‌شد و حضور و اعتراض مردم کفن‌پوش نسبت به تبعید امام راحل موجب رعب و وحشت و دلهره رژیم طاغوت شد و همین امر راه مبارزه را باز و جرات مقابله با طاغوت را مضاعف کرد.

ابوترابی در ادامه خاطرنشان کرد: این قیام به نام اسلام و برای اسلام بود و هدفی جز حمایت از دین اسلام و مسیر اسلام نداشت و ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد باید به نسل امروز بازخوانی شود تا جوانان با آن آشنا شده و بدانند امروز تفکر امام راحل به نسل‌های کشورهای دیگر صادر شده است.

وی ابراز کرد: بی شک قیام ۱۵ خرداد از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است که‌ ‌دستاوردهای زیادی برای مردم در پی داشت و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای‌ ‌این قیام این بود که مبارزین و انقلابیون فهمیدند باید به مبارزه و حرکتشان عمق بیشتری‌ ‌بدهند و با انسجام و تشکل قوی‌تری پا به عرصه مبارزه بگذارند. 

ابوترابی در پایان تصریح کرد: این رخداد تاریخی در زمره قیام‌های حماسی، دینی، آزادی‌خواهی، ملی و ایمانی ملت ایران بود که مردم در آن زمان در فضای خفقان و سرکوب‌گری جنایت رژیم وابسته آمریکایی به ستوه آمده بودند و از تسلط خاندان مزدور شاهنشاهی احساس حقارت داشتند و در همین اثنا مردم با شنیدن فریاد آزادی‌خواهی در مدرسه فیضیه قم و سخنرانی امام راحل در خصوص قانون کاپیتولاسیون و موارد دیگر، یکدل و همسو با رهبری امام راحل پایه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی را برای سال ۵۷ شکل دادند و جمهوری اسلامی را در این سرزمین استوار کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از