حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:

برآورد خسارت سیل کالپوش ادامه دارد

برآورد خسارت سیل کالپوش ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از برآورد خسارت سیل در کالپوش بالغ بر ۲۷۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تا پایان ارزیابی ۱۹ آبان‌ماه خبر داد.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با اشاره به پاکسازی ۷۰ درصدی منطقه کالپوش از سیلاب، گفت: برآورد ۲۷۸ میلیارد تومانی خسارت‌های وارد شده به منطقه کالپوش تا ساعت ۲۳ روز ۱۹ آبان‌ماه است و برآورد کامل و قطعی میزان خسارت حداکثر تا پایان روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه خواهد بود.

طاهریان در رابطه‌ با خسارات مسکن، افزود: بالای ۱۸۰ واحد مسکونی به‌صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است که به‌خاطر مساحت بالای منطقه و خسارات وارد شده بیش از پنج گروه مجهز ارزیابی بنیاد مسکن در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی تکمیلی خسارات وارده به واحدهای مسکونی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در رابطه‌ با خسارات بخش کشاورزی، افزود: بالای ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه دچار خسارت شده است که این خسارات بالغ بر ۲۳۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی برآورد شده است.

طاهریان آسیب‌های وارده در حوزه آموزش‌وپرورش، اذعان داشت: دو آموزشگاه شبانه‌روزی، یک زمین چمن مصنوعی در شهر رضوان و روستای حسین‌آباد کالپوش خسارت ۱۰۰ درصدی متحمل شده‌اند و تا کنون بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به حوزه آموزش‌وپرورش برآورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در رابطه‌ با خسارت وارد شده به منابع طبیعی، اظهار کرد: بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان خسارت برای منابع طبیعی وارد شده است.

وی در ادامه خسارات با اشاره به مشکل آب شرب گفت: در حوزه تأمین آب شرب بیش از ۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است؛ اما میزان خسارات قطعی در تمام حوزه حداکثر تا فردا صورت خواهد گرفت.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از