حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در استان سمنان انجام شد؛

بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

با تشکیل هیئت اجرایی انتخابات، صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرکزی سمنان در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمد بهرامی با اشاره به اینکه اعضای هیئت اجرایی انتخابات شهرستان‌های سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ۱۱ عضو است، گفت: از این تعداد سه نفر عضو حقوقی و هشت نفر هم به‌عنوان اعضای حقیقی و معتمدین انتخاب شده‌اند.

 

وی افزود: این افراد از بین اقشار گوناگون و با ترکیب سنی مختلف، بانوان، فرهنگیان، فرهیختگان و شخصیت‌های علمی انتخاب شده‌اند.

 

فرماندار شهرستان سمنان تصریح کرد: ۷۶ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سمنان مهدی‌شهر و سرخه داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند که هم‌زمان با ثبت‌نام از طریق وزارت کشور اطلاعات این افراد برای بررسی صلاحیت‌ها در حوزه‌های پنج‌گانه نظارتی شامل ثبت‌احوال، قوه قضاییه، اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی ارسال می‌شود.

 

بنا به گفته بهرامی، بعد از استعلام افراد و ارسال پاسخ از سوی مراجع نظارتی پنج‌گانه، هیئت اجرایی نیز بر اساس استعلام‌ها، صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: طبق ماده ۶۰ قانون جدید انتخابات تحقیقات محلی نیز برعهده هیئت اجرایی است؛ یعنی علاوه بر استعلام‌های مراجع نظارتی پنج‌گانه می‌بایست با بررسی‌‌های میدانی و محلی صلاحیت‌ها احراز شود و پاسخ استعلام‌ها هم به هر داوطلب به‌صورت تک‌تک و جز به جز در هیئت اجرایی مطرح می‌شود.

 

بهرامی ابراز کرد: بررسی صلاحیت‌ها از یک روز بعد از اتمام ثبت‌نام قطعی به مدت ۱۵ روز یعنی از چهارم آبان تا هجدهم آبان ادامه دارد و نهایتاً تا ۱۸ آبان نتیجه به هیئت نظارت استان و اعلام می‌شود.

 

این مقام مسئول در نهایت ابراز کرد: باتوجه‌به تعیین ۱۵۰ شعبه اخذ رأی تأیید شده در حوزه انتخابیه شهرستان سمنان بررسی و تعیین شعب اخذ رأی نیز از وظایف هیئت اجرایی و این هیئت تا پایان فرایند انتخابات فعال است. 

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از