حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌جمعه گرمسار:

بزرگ‌ترین جنایات پهلوی برای خشنودی آمریکا بود

بزرگ‌ترین جنایات پهلوی برای خشنودی آمریکا بود

امام جمعه گرمسار گفت: در زمان رژیم پهلوی در محیط دانشگاهی با حمله مسلحانه به کلاس درس دانشجویان را به شهادت رساندند حال اگر این اتفاق در نظام جمهوری اسلامی ایران رخ دهد چه عکس‌العملی در جهان خواهیم دید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن تبریک این ایام به دانش‌آموزان گفت: ۱۳ آبان‌ماه یک روز مردمی، دانش‌آموزی و دانشجوی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آرامی خاطرنشان کرد: همین‌طور که رژیم طاغوت دست‌نشانده آمریکا و استعمارگران محسوب می‌شد و در زمان کنونی باز هم اسرائیل دست‌نشانده آمریکا و استعمارگران است.

امام‌جمعه گرمسار خاطرنشان کرد: این دست‌نشانده‌ها برای خشنودی و رضایت آمریکا و سایر هم‌پیمانانش بزرگ‌ترین جنایات را در تاریخ ایران مرتکب شده‌اند که در زمان رژیم پهلوی در محیط دانشگاهی با حمله به کلاس درس و با استفاده از اسلحه دانشجویان را به شهادت رساندند و این در حالی است که اگر این اتفاق در نظام جمهوری اسلامی ایران رخ دهد چه عکس‌العملی در جهان خواهیم دید.

وی در ادامه ضمن تأکید بر داشتن شناخت نسبت به حق و باطل خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید حق‌شناس بوده و از حق پیروی کنند. همه ما باید ابتدا حق‌شناس شویم و در مرحله بعد تصمیم بر داشتن تبعیت از حق را دارا باشیم و قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آرامی افزود: جوانان کشور باید در هر زمینه‌ای هوشیار بوده و حق و باطل را تشخیص دهند نگذارند هر موضوع دورغین که از طرف دشمنان و رسانه‌های بیگانه منتشر شد را بدون آگاهی و یا از روی احساسات بپذیرند.

امام‌جمعه گرمسار اذعان داشت: در تاریخ پهلوی روز ۱۳ آبان‌ماه، دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم طاغوت به جمع مردم ملحق شدند. اما رژیم طاغوت همانند رژیم کودک کش اسرائیل بدون در نظر گرفت هیچ ملاحظه‌ای مردم و دانش‌آموزان را به رگبار بستند.

وی با اشاره به اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در ادامه افزود: همه ما می‌دانیم رژیم پهلوی با قتل‌عام در برخورد با مردم معترض به قتل‌عام آنها پرداخت؛ اما در زمان اغتشاشات سال گذشته نیروی انتظامی برای جلوگیری از آسیب به معترضین با دست‌خالی و بدون استفاده از سلاح گرم برای جلوگیری از آسیب به شهروندان در اغتشاشات ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آرامی در ادامه افزود: آبان‌ماه ۱۳۵۸ در راهپیمایی مقابل دانشگاه تهران با تیراندازی ۵۶ نفر از دانش‌آموزان را به شهادت رساند.

امام‌جمعه گرمسار ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم اعلام کردند و با این حرکت تکلیف ملت را ایشان مشخص کردند. در اصل جوانان و دانش‌آموزان باید نسبت به لایحه کاپیتولاسیون و سایر اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی آگاهی کامل داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از