حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌جمعه گرمسار:

بزرگ‌ترین مدعیان حقوق‌بشر، خود بزرگترین ناقضان هستند

بزرگ‌ترین مدعیان حقوق‌بشر، خود بزرگترین ناقضان هستند

امام‌جمعه گرمسار گفت: بزرگ‌ترین مدعی و مدافع حقوق بشر جهان خود بزرگ‌ترین ناقض و دشمن حقوق بشر محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به اینکه آمریکا بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر و آزادی بیان در جهان است، گفت: حال که آمریکا همچنین ادعای دارد آیا حقوق بشر و آزادی بیان را رعایت می‌کند؟

امام‌جمعه گرمسار خاطرنشان کرد: در جنایاتی که بر علیه فلسطین اتفاق می‌افتد آیا کشته‌شدن زن و کودک فلسطینی بشر محسوب نمی‌شود که به این شکل و با این حجم و به‌صورت آشکار زنان و کودکان را به شهادت می‌رساند.

آرامی افزود: در اصل بزرگ‌ترین مدعی و مدافع حقوق بشر جهان خود بزرگ‌ترین ناقض و دشمن حقوق بشر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آزادی بیان افزود: تمام ملت‌های دنیا در حمایت از فلسطین یک‌صدا نسبت به جنایات اسرائیل فریاد می‌زنند آیا آمریکا به‌عنوان مدافع و مدعی آزادی بیان این فریادها را نمی‌شنود و اگر بشنود در جایگاه مدافع حقوق بشر چه اقدامی انجام داده است؟

آرامی اظهار کرد: همه جهان می‌دانند آمریکای جنایت‌کار در هر زمینه‌ای برای دروغگویی و فتنه‌افکنی کوتاهی نمی‌کند و نخواهد کرد.

امام‌جمعه گرمسار ضمن اشاره به تعدد نقض حقوق بشر آمریکا نسبت به ملت ایران خاطرنشان کرد: کودتای ۲۸ مرداد، کودتای نوژه، کشتن مردم عادی در کودتای طبس، حمله موشکی ناو جنگی وینسِنس به هواپیمای ایرانی بر فراز خلیج‌فارس، هشت سال جنگ تحمیلی با حمایت آمریکا از صدام، تحریم‌ها، فتنه‌ها و... یکی پس از دیگری از اقدامات وحشیانه آمریکا بر علیه ملت ایران است.

وی در ادامه افزود: در زمان حمله موشکی ناو جنگی وینسِنس به هواپیمای ایرانی آمریکا نه‌تنها از ملت ایران عذرخواهی نکرد؛ بلکه خلبان کشتی که منجر به انهدام و سقوط هواپیما شد را مورد تشویق قرارداد.

 آرامی اذعان داشت: آمریکا علاوه بر نقض جنایات حقوق بشر در حق ملت ایران موجب جنایاتی در عراق، ویتنام، افغانستان، پاکستان و حمایت از منافقین شد که این همه جنایت فقط از کشور پلید و مکاری همچون آمریکا برخواهد آمد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از