حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مرآت گزارش می‌دهد؛

بسیج امکانات پلیس و راهداری برای زائران

بسیج امکانات پلیس و راهداری برای زائران

دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله نیروی انتظامی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تمام امکانات و نیروهای خود را بسیج کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ پیاده‌روی اربعین یک عاشقانه مردمی است که در مسیر دلدادگی به اباعبدالله (ع)  همه از پیر و جوان و فارغ از هر پست و مقامی در این مسیر با پای پیاده و گاهاً با پای ‌برهنه گام برداشته و حس یک‌رنگی و یک‌دلی در بین همه موج می‌زند.

اما عده‌ای در این راه و گرمای طاقت‌فرسا زحمت خدمت‌رسانی به سایر زائران را بر دوش کشیده و خالصانه و بی‌منت به زوار خدمت ارائه می‌دهند تا شاید توشه‌ای برای آخرتشان باشد.

تأمین امنیت زائران حسینی حائز اهمیت است

جلیل موقوفه‌ای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت زائران حسینی گفت: از آنجایی که تأمین امنیت زائران حسینی حائز اهمیت است؛ تمام نیروهای خدوم انتظامی استان سمنان به‌صورت ۲۴ ساعته در تلاش هستند تا خدشه‌ای به امنیت زائران وارد نشده و شرایط بسیار مطلوبی را برای زائران امام حسین (ع) ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: تأمین نظم و امنیت زائران جهت تسهیل تردد مسافران نیازمند تدابیر است و همچنین برای تردد مسافران در تعطیلات اربعین و روزهای پایانی ماه صفر تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شد از این جهت کارکنان پلیس‌راه به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا شاهد کم‌ترین تصادف و سوانح رانندگی در جاده‌های این استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کسلی و خستگی هنگام رانندگی کویری بودن جاده‌های استان است، گفت: تدابیری اندیشیده شد و با کمک دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا استقرار و برپایی موکب‌ها در محورهای مواصلاتی انجام گرفت تا کمکی برای رفع خستگی زائران باشد. 

موقوفه‌ای عنوان کرد: برای استقرار زائران با کمک شهرداری‌ها مکان‌هایی از پیش تعیین شد تا پارک خودرو و امنیت محل اسکان زائران در سطح مطلوب باشد و زائران با کم‌ترین دغدغه به این سفر معنوی مشرف شوند.

وی با بیان اینکه برای تامین سوخت خودروهای زائران و شهروندان تمهیدات لازم انجام گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در ارتباط با تأمین سوخت انجام گرفت سبب شد تا زائران حسینی با اطمینان خاطر بدون کوچک‌ترین مشکلی از جاده‌های استان عبور کنند.

موقوفه‌ای خاطرنشان کرد: در اماکن اقامتی برای اسکان زائران گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌های تخصصی انجام گرفت، همچنین نیروهای متخصص در پلیس آگاهی و اداره گذرنامه به شهرهای غربی کشور اعزام شدند تا برای رفت و آمد زائران و کنترل مدارک هویتی آنان همکاری‌های لازم انجام شود.

وی ابراز کرد: از همراهی همه بخش‌ها با فرماندهی انتظامی قدردانی می‌کنم و از زائرانی توفیق مشرف‌شدن به عتبات عالیات را داشتند می‌خواهم خادمان خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان سمنان را از دعای خیر محروم نکنند.

خدمت به زوار اربعین یک افتخار برای نیروهای راهداری است 

احسان منصورکیایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به استقرار اکیپ‌های خدمات‌رسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جهت آسایش زائران اربعین حسینی نیروهای ما در مرز مهران با هدف خدمات‌دهی به زوار استقرار یافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: از تاریخ ۲۹ مردادماه سال ۱۴۰۳، ۲۲ نیروی این اداره به همراه ۱۱ دستگاه خودرو به مرز مهران در استان ایلام اعزام شدند تا در مرز مهران خدمات‌دهی به زوار اربعین حسینی به‌طور مطلوب انجام شود.

وی عنوان کرد: از این ۱۱ خودروهای اعزامی به مرز مهران 6 دستگاه خودروی سبک و پنج دستگاه خودروی سنگین بودند که با هدف خدمات رسانی در ایام اربعین اعزام شدند.

منصورکیایی در ادامه افزود: حجم سفرهای زوار در این ایام به‌طور قابل توجهی افزایش یافت از این جهت حضور نیروهای تخصصی در حوزه راهداری می‌تواند سبب کیفیت‌بخشی خدمات به زوار شود.

وی بیان کرد: تعدادی از نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه برکت شهرستان مهران مستقر شدند تا هم به زوار هم‌استانی که قصد بازگشت به استان را دارند و هم به رانندگان ناوگان حمل و نقل استان در خصوص استفاده از ناوگان اتوبوسی خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند. 

منصورکیایی تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ایام پیش از اربعین و پس از اربعین خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد و علاوه بر اعزام نیروها به مرز مهران نیروهای داخل استان در طول محورهای ارتباطی نیز به زواری که در حال عبور از استان سمنان هستند خدمات متنوعی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فراهم‌ کردن آسایش عبور و مرور مردم وظیفه ذاتی این اداره است، گفت: تعدادی از نیروها در قالب گشت‌های راهداری تا پایان اربعین در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران به‌صورت مستمر در محورهای این استان مستقر بوده و در حال خدمت هستند.

منصورکیایی از بهره‌گیری ناوگان مسافربری استان خبر داد و گفت: حدوداً نیمی از زوار که امسال ثبت‌نام کرده بودند، متقاضی استفاده از ناوگان عمومی بوده و حدود ۵۰ دستگاه ناوگان مسافربری استان برای جابه‌جایی زائران استفاده شد.

وی در ادامه افزود: نظارت‌های لازم بر مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی صورت گرفت تا خدمات مطلوبی به زوار ارائه شود و این نظارت‌ها تا بازگشت کامل زوار اربعین، به‌طور مستمر ادامه دارد.

منصورکیایی ابراز کرد: خدمت به زوار اربعین یک افتخار برای نیروهای راهداری است و نیروهای ما در طول سال خادمان زوار حرم مطهر رضوی هستند که هر ساله به‌طور میلیونی از استان سمنان تردد می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از