حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

بعثت پیامبر، منت خداوند بر مؤمنین است

بعثت پیامبر، منت خداوند بر مؤمنین است

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: وجود پیامبری از جنس خود مردم برای هدایت آنها نعمت بزرگی است که خداوند به مؤمنین عطا فرموده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ دررابطه‌با فلسفه بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت: خداوند نعمت‌های بی‌شماری را به بندگان خود عطا فرموده و بابت هیچ یک از آنها بر بندگان خود منت ندارد؛ اما تنها نعمتی که خداوند به‌واسطه آن می‌فرماید من بر شما منت نهادم باتوجه ‌به آیه شریفه «لقد منّ الله علی االمومنین إذ بعث فیهم رسولا من أنفسهم یتلو علیهم آیاته و یزکیهم ....» نعمت پیامبر و راهنما است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان در ادامه افزود: باتوجه‌به این آیه خداوند تأکید دارد که بر مؤمنین منت نهاده است و یک نفر از بین خود مؤمنین و مردم را به پیامبری برگزیده است که غریبه و نامأنوس نیست.

وی همچنین تاکید کرد که علت اینکه خداوند در این آیه منت‌نهادن بر مؤمنین را مد نظر قرار داده این است که اگرچه پیامبر برای تمامی بشر هدایت و راستی را به همراه آورده و رحمت للعالمین، است؛ اما وجود پیامبر تنها مؤمنین را مورد لطف و رحمت قرار می‌دهد و آنها از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین ابراز کرد: اولین هدف مبعوث‌شدن پیامبر از جانب خداوند تلاوت قران و به‌کاربستن آیات قران در بین مردم بوده است؛ چون قران دانشنامه و اساس‌نامه کاملی برای زندگی مردم است و شاید بتوان گفت تمام قصه بعثت بحث علم و تزکیه است.

وی همچنین با بیان اینکه بعثت با اقرا یعنی خواندن آغاز شده پس نشانه توجه خداوند به علم و تزکیه توأمان با یکدیگر است، ابراز کرد: متأسفانه امروز در جوامع بشری آموزش صرف بدون پرداختن به تزکیه و تربیت مدنظر است که نتیجه آن وجود انسان‌های تک‌بعدی و گاهی اوقات خطرساز برای جوامع بشری است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان خاطرنشان کرد: تزکیه و تعلیم دو بال است که اگر هرکدام نباشد انسان سقوط می‌کند و برخی به خیال باطل این را در ذهن می‌پرورانند که با علم به‌تنهایی می‌توان موفق شد؛ اما چون پرورش وجود ندارد انسان‌ها به اهداف خود نخواهند رسید.

 انتهای خبر/

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از