حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
در راستای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی:

نمایشگاه «سفر به دنیای ناشناخته» برپا شد

نمایشگاه «سفر به دنیای ناشناخته» برپا شد

نمایشگاه تبیینی روایت پیشرفت با نام «سفر به دنیای ناشناخته» صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی برپا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ نمایشگاه تبیینی روایت پیشرفت با نام «سفر به دنیای ناشناخته» صبح امروز در آستان مقدس حرم امام زاده یحیی بن موسی (علیه‌السلام) سمنان و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و جمعی از مادران شهدا و دختران دهه هفتاد و هشتادی افتتاح شد.

این نمایشگاه با مدیریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و همکاری مقر کتاب در حال برگزاری است و هدف از برگزاری این نمایشگاه بیان دستاوردهای کشاورزی، هسته‌ای، پزشکی، نفت، اقتصاد و امنیت و... برای نسل نوجوان و جوان است.

جهاد تبیین در عرصه امید آفرینی نیاز امروز جامعه

وحیده عطوفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در رابطه‌ با اهداف برگزاری نمایشگاه تبیینی روایت پیشرفت با نام «سفر به دنیای ناشناخته» گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که جهاد تبیین را در عرصه امید آفرینی بر همه ما واجب کرده  و در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه  تا می‌توانید بین جوانان  امیدآفرینی کنید این نمایشگاه جهت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه در ادامه خاطرنشان کرد:همانطور که معظم له فرمودند موضوعی که دشمن بر روی آن کار می‌کند نقطه‌ضعف محسوب می‌شود و شما باید وارد عمل شوید و پیشرفت‌ها را به جوانان نشان دهید.

وی در ادامه تصریح کرد: پیرو لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مقر کتاب «با امید تا ظهور» با ۱۳ غرفه جهت ارائه پیشرفت‌های کشور طی ۴۵ سال پس از انقلاب به‌ویژه در این چند سال اخیر افتتاح شد.

عطوفی اظهار کرد: هر غرفه به‌صورت تخصصی به روایت پیشرفت‌ها می‌پردازد از جمله این دستاوردها تبیین کسب رتبه چهارم جهانی کشور در زمینه نانوفناوری، کسب رتبه سوم جهانی کشور در زمینه سلول‌های بنیادی و در عرصه پزشکی کسب رتبه سوم درمان ناباروری در جهان می‌توان اشاره کرد البته این دستاوردها همچنان در حال پیشرفت است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در غرفه‌های طراحی شده به بیان جایگاه و میزان پیشرفت ورزش بانوان ایران در جهان، تبیین خودکفایی در حوزه کشاورزی، بیان پیشرفت‌های نظامی کشور، بیان زیرساخت‌های اقتصادی پرداخته شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه در ادامه تصریح کرد: در یکی از غرفه‌ها به تبیین بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ایران با نام پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس پرداخته شده است.

عطوفی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه امنیت پایه و زیربنای تمام دستاورد و پیشرفت‌ها در کشور محسوب می‌شود یک غرفه جهت تبیین امنیت موجود در کشور برپا شده  تا مردم بیشتر از قبل بدانند که کشور مدیون وجود سربازان گمنام امام‌زمان (عج) است و این سربازان گمنام تا پای جان امنیت کشور را پایدار نگه داشته‌اند و شهدای بسیاری برای امنیت کشور ازدست‌داده‌ایم.

وی ابراز داشت: راویان غرفه‌های پیشرفت نوجوانانی هستند که با تبیین پیشرفت‌ها در خط مقدم جهاد قرار دارند و حضور این راویان نوجوان موجب برکت و پیشرفت در برپایی غرفه‌ها بوده است و حضور نوجوانان و جوانان در جنگ ترکیبی دشمنان خودبه‌خود موجب امیدآفرینی و برملاکردن برنامه‌های دشمنان برای پوشاندن دستاوردهای کشور خواهد بود.

مدیر اجرایی نمایشگاه در پایان افزود: لازم به ذکر است که این نمایشگاه مختص به بازدید بانوان بوده و از ۲۴ الی ۲۶ بهمن‌ماه  صبح‌ها ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها ساعت ۱۷ الی ۲۰ میزبان اقشار مختلف بانوان خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از