حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه سمنان:

تحقق جهش اقتصادی نیازمند مشارکت واقعی مردم است

تحقق جهش اقتصادی نیازمند مشارکت واقعی مردم است

امام جمعه سمنان گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته مشارکت اقتصادی با حضور تمامی اقشار مردم نبوده و تنها در اختیار عده‌ای خاص قرار داشت که نتیجه آن عقب‌ماندگی رشد اقتصادی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه سال نو و تأکید ایشان بر مشارکت مردمی جهت تحقق جهش تولید گفت: تجربه ثابت کرده هرجا مردم پای‌کار آمدند، پیروزی قطعی حاصل شده و به طور مثال در جریان جنگ تحمیلی و یا در روزهای انقلاب اسلامی حضور مقتدرانه مردم زمینه‌ساز پیروزی شد.

امام‌جمعه سمنان در ادامه افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته مشارکت و سرمایه‌گذاری اقتصادی با همراهی آحاد مردم انجام نشد و تنها در اختیار عده‌ای خاص قرار داشت که نتیجه آن عقب‌ماندگی کشور در زمینه رشد اقتصادی شد. 

بنا به گفته مطیعی تحقق جهش اقتصادی با مشارکت مردم نیازمند حضور واقعی تمام آحاد جامعه در امر اقتصاد، برداشتن موانع تولید  و تسهیل اخذ مجوز و برداشتن مقررات دست ‌و پاگیر است.

وی با اشاره به نزدیکی ولادت امام حسن مجتبی (ع) ابراز کرد: زمامداری امور جامعه در هر دورانی برعهده امام عصر است؛ اما زمانی امام می‌تواند بر جامعه حکومت کند که مردم در کنار رهبر خود بوده و با او همراه شوند که متأسفانه در دوران امام حسن مجتبی (ع) این مهم محقق نشد و مردم عافیت‌طلب سبب شدند امام مجبور به مصالح شود و سپس خودشان امام را سرزنش  کردند.

 خطیب جمعه سمنان خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی خط باطل را برای مردم آشکار ساخت و معاویه را که چهره منافق گونه‌اش بر مردم پوشیده بود رسوا ساخت و بدین ترتیب  با نرمش قهرمانانه سبب روشنگری در جامعه شد.

وی خطاب به مردم و لایت مدار ایران اسلامی عنوان کرد: در شرایط فعلی ما نیز باید بابصیرت و قدرت تحلیل آگاهانه پشتوانه رهبری بوده و نگذاریم توطئه‌های دشمن در فضای مجازی علیه نظام و رهبری سبب جدایی شده که اگر این اتفاق رخ دهد، شکست حتمی است.

مطیعی همچنین به برخی از شبهات ایجاد شده در فضای مجازی علیه مسئولان نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن با ایجاد این شایعات قصد برهم‌زدن وحدت ملی را دارد که باید هوشیار بوده و نسبت به صحت‌وسقم مطلب ارائه شده تحقیق و سپس آن را قبول کنیم که ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم.

خطیب جمعه سمنان در نهایت با بیان اینکه مسئله غزه امروز مهم‌ترین و تلخ‌ترین حادثه جهان است، افزود: مردم مظلوم غزه سخت‌ترین شرایط را متحمل شده  و با کمبود غذا و امکانات شدید مواجهه هستند و قطعاً این استقامت و پایداری در راه اسلام موجب نصرت الهی و پیروزی نهایی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از