حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

مشارکت مردمی از ارکان انقلاب اسلامی است

مشارکت مردمی از ارکان انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مشارکت مردمی از ارکان مهم و از راهبردهای اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن عرض تبریک حلول بهار طبیعت و تقارن با بهار قرآن و معنویت به همه ملت شریف ایران اسلامی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ گفت: تحلیلی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از حوادث مهم سال گذشته ارائه کرده‌اند نشان داد در حوزه داخلی کشور مسئله اقتصاد و معیشت مردم از اولویت بیشتری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبر معظم انقلاب برخوردار است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: معظم له ضمن تأیید بر تلاش‌هایی که طی سال گذشته توسط مجلس و دولت برای کنترل تورم و کم‌کردن فشار معیشتی مردم صورت‌گرفته است، فرمودند ما در وضعیت مطلوبی نیستیم و یکی از مهم‌ترین راهبردها برای کاهش تورم و رونق کسب‌وکار و اقتصاد مردم بحث جهش تولید است.

وی در ادامه افزود: شعار سال جدید با یک قید آن هم مشارکت مردم محقق خواهد شد و نکته‌ای که می‌بایست در شعار سال و پیام نوروزی معظم له تأکید و برجسته شود مشارکت مردم است این قید در شعار سال بر مبنای یکی از ارکان مهم نهضت انقلاب اسلامی و راهبردهای اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا شده است .

عبداللهی اظهار کرد: طرح سیاسی‌اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد و شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی از دهه 40 تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی برپایه اراده ملی مردم برای مبارزه با رژیم ناکارآمد و غیرمشروع شاهنشاهی و برپایی یک حرکت مردمی بر پایه نگرش‌های ایرانی و اسلامی قرار داشت.

این مقام مسئول در ادامه ابراز داشت: بر همین مبنا رهبران انقلاب اسلامی در تمام تحولات 40 ساله عمر پر برکت جمهوری اسلامی و همچنین در بحران‌های مختلف،  مردم را مخاطب اصلی مسئله‌شناسی و حل مسئله قرار داده‌اند و تمام تلاش خود را برای بسیج اراده ملی در کشور برای حل بحران‌های سیاسی فرهنگی و اقتصادی انجام دادند .

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین معضل‌های چرخه اقتصادی امروز کشور حضور کم‌رنگ توده‌های مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در چرخش فرایندهای اقتصادی است اگر به حول قوه الهی اراده عمومی مردم ایران در حوزه جهش تولید فعال شود و انرژی و توان اقتصادی مردم به‌جای جهت‌گیری به سمت بازارهای کاذب مانند بازار ارزهای داخلی و خارجی و دلالی‌ها و سفته‌ها در بازار زمین؛ مسکن؛ خودرو و... هدایت شود به سمت چرخه تولید کشور و توان اقتصادی مردم خورده سرمایه‌های مردم در خدمت تولید بیشتر قرار بگیرد قطعاً ما از گردانه سخت جنگ اقتصادی با موفقیت و قوت عبور خواهیم کرد و فشارهای تحریمی علیه اقتصاد و معیشت مردم شکست خواهد خورد .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: امیدواریم که خداوند متعال به مسئولین در قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌های حاکمیتی توفیق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اصولی در جهت جاری‌شدن تسهیل و افزایش توان سرمایه مردم و حوزه تولید عنایت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از