حالت تاریک
  • شنبه, 1403/06/31 شمسی | 2024/09/21 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

ترور مردم لبنان نشان‌دهنده ناتوانی صهیونیست‌ها است

ترور مردم لبنان نشان‌دهنده ناتوانی صهیونیست‌ها است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی به وضوح نشان‌دهنده ناتوانی رژیم صهیونیستی در مواجهه با جبهه مقاومت بوده که تلاش می‌کند قدرت خود را از طریق اعمال خشونت حفظ کند.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حوادث تروریستی در لبنان گفت: رژیم صهیونیستی طی سال‌های متوالی چهره‌ای موجه از خود نشان داده بود؛ اما در ماه‌های اخیر با انجام جنایات مختلف در غزه و اکنون در لبنان در حال تخریب وجهه و اعتبار خودش بوده و افکار عمومی برایش مهم نیست.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: حال رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک نهاد سیاسی و نظامی با جنایات و رفتارهای غیرانسانی مختلف شناخته می‌شود؛ زیرا این رژیم به دلیل نقض مکرر حقوق بشر و اعمال خشونت علیه مردم فلسطین و دیگر کشورها، به‌تدریج چهره موجه خود را در عرصه جهانی از دست داده است.

هراسانیان عنوان کرد: فشارهایی که از سوی جبهه مقاومت بر این رژیم وارد می‌شود، موجب افزایش پرخاشگری و جنایات آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظریه‌های روانشناسی، زمانی که فردی تحت‌فشار قرار می‌گیرد، ممکن است به اوج پرخاشگری برسد. این وضعیت در مورد رژیم صهیونیستی نیز صدق می‌کند.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه رژیم کودک‌کش در مواجهه با مقاومت‌های مستمر و فزاینده، به جنایات بیش‌تری دست می‌زند، گفت: این رفتار نه‌تنها به تداوم بحران‌های انسانی منجر می‌شود، بلکه به‌شدت بر افکار عمومی جهانی تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: امروزه مردم دنیا به‌وضوح مشاهده می‌کنند که رژیم صهیونیستی به هیچ اصول انسانی پایبند نیست و از انجام هرگونه جنایت دریغ نمی‌کند و نمونه بارز این جنایات، حملات اخیر به  لبنان و آلوده‌کردن دستگاه‌ها در این کشور است.

هراسانیان این اقدام را نقض آشکار حقوق بشر دانست و افزود: این اقدامات به وضوح نشان‌دهنده ناتوانی رژیم در مواجهه با جبهه مقاومت بوده و تلاش می‌کند قدرت خود را از طریق اعمال خشونت حفظ کند و این نوع رفتارها، به تدریج تصویر رژیم صهیونیستی را در افکار عمومی جهانی تخریب می‌کند و موجب افزایش انتقادات و محکومیت‌های بین‌المللی می‌شود.

وی در ادامه افزود: افکار عمومی جهانی به‌ویژه در کشورهای غربی، به طور فزاینده‌ای نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی حساس شده‌اند و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در انتشار اخبار و تصاویر جنایات این رژیم ایفا می‌کنند و به این ترتیب، آگاهی مردم را افزایش می‌دهند و این آگاهی می‌تواند به تغییر نگرش‌ها و افزایش فشار بر دولت‌ها برای اتخاذ مواضع قوی‌تر علیه این رژیم منجر شود.

هراسانیان عنوان کرد: مردم سراسر جهان در حال درک این مسئله هستند که دشمن قسم‌خورده ایران به هیچ اصولی پایبند نیست و از انجام هیچ جنایتی سر باز نمی‌زند و وجهه و اعتبار این رژیم هر روز در حال تخریب است و فشارهای سیاسی و اقتصادی را بر رژیم صهیونیستی تشدید می‌کند.

وی یادآور شد: جنایات رژیم صهیونیستی نه‌تنها باعث آسیب به مردم فلسطین و دیگر ملت‌ها می‌شود، بلکه به‌تدریج موجب انزوای این رژیم در عرصه بین‌المللی خواهد شد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی عنوان کرد: تاریخ نشان داده که هیچ رژیمی نمی‌تواند با نقض مکرر حقوق بشر و اعمال خشونت پایدار بماند و فشارهای جبهه مقاومت، آگاهی روزافزون مردم جهان و تلاش‌های مستمر برای تحقق حقوق بشر، همگی عواملی هستند که می‌توانند به تغییر وضعیت کنونی منجر شوند.

هراسانیان ابراز کرد: به‌زودی این غده سرطانی از بدنه جهان خارج می‌شود؛ زیرا رژیم اشغالگر از خانه عنکبوت سست‌تر است و وعده الهی تحقق می‌یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از