حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم صورت می‌گیرد؛

تشییع پیکر ۵ شهید گمنام در استان سمنان

تشییع پیکر ۵ شهید گمنام در استان سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: مراسم تشییع پنج شهید گمنام هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در استان سمنان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، نشست خبری تشریح مراسم تشییع شهدای گمنام هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد.


عباس مطهری در این نشست با اشاره به تشییع پنج شهید گمنام در استان سمنان هم‌زمان با شهادت بانوی دوعالم گفت: قرار بر این است این شهدا در شهر رضوان و روستای نردین میامی، میغان شاهرود، طزره دامغان و نهایتاً شهر جدید ایوانکی تشییع شوند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در ادامه تأکید کرد که شرط اصلی تدفین شهدا در مناطق مربوطه آماده‌سازی یادمان‌ها است و این موضوع به فرمانداران و شهرداران مربوطه ابلاغ شده و امیدوار هستیم با اهتمام جدی مسئولین تکمیل یادمان‌ها محقق شده تا در کنار تشییع، تدفین پیکر مطهر شهدا نیز در استان ما صورت پذیرد.


بنا به گفته این مقام مسئول، تلاش خواهد شد بزرگداشت مراسم تشییع شهدا با استقبال باشکوه و حماسی استانی و شهرستانی همچنین برگزاری محافل انس و وداع معنوی با شهیدان و تشییع و تدفین باشکوه همراه باشد.


مطهری ابراز کرد: شهدای گمنام بعد از طواف در حرم علی‌ابن‌موسی‌الرضا در مشهد مقدس وارد استان شده و مراسم استقبال استانی از شرق استان آغاز و به ترتیب در سایر شهرهای استان انجام خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال آغازین در صبح روز ۱۶ آذرماه در شهرستان شاهرود با حضور مسئولین استانی و توان اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد.


این مقام مسئول از استقبال خودرویی از شهدای گمنام در بعدازظهر روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه در مرکز استان خبر داد و افزود: پس از این استقبال باشکوه مراسم وداع معنوی و محافل شهدایی در سایر شهرستان ها انجام گرفته و سپس توزیع شهدا در شهرستانها انجام می شود.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در رابطه‌ با وضعیت یادمان‌ها در سطح استان سمنان نیز ابراز کرد: در حال حاضر ۱۶۷ شهید در ۶۱ یادمان استان سمنان حضور دارند که متأسفانه از این تعداد حدود ۲۰ یادمان نیاز به مرمت و یا تکمیل ساخت دارند.


وی در نهایت از متولیان و مسئولین امر در خواست کرد که بخشی از این یادمان‌ها را که در نهادها و ارگان‌ها قرار دارند هرچه سریع‌تر تکمیل کرده و در مورد یادمان‌ها در فضای عمومی نیز با حمایت خیرین و مسئولین مربوطه تکمیل و بهسازی انجام گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از