حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

تلاش دشمن برنامه‌ریزی برای حاشیه بردن دانش‌آموزان است

تلاش دشمن برنامه‌ریزی برای حاشیه بردن دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: آمریکا برای به حاشیه راندن دستاوردهای ایران و افکار دانش آموزان تلاش می‌کند و هر روز توطئه‌ها و نقشه‌هایی را تدارک می‌بینند.

سید جمال وزیری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن فرستادن درود و رحمت به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره)، شهدای گران‌قدر اسلام، شهدای حریم و حرم، شهدای مدافع امنیت و سلامت، شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۳ آبان‌ماه یک حرکت احساسی نیست؛ بلکه یک حرکت منطقی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: روز ۱۳ آبان‌ماه اتفاقات خوبی برای جامعه اسلامی ایران رخ داد که دانش‌آموزان به‌صورت منسجم در مراسم راهپیمایی شرکت خواهند کرد و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

وزیری در ادامه افزود: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سه مناسبت مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره)، کشتار جمعی تعدادی از دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است که در ادامه مبارزات به برکت مبارزات محور مقاومت شاهد خیزش علیه استکبار جهانی و به حاشیه رانده‌شدن همه ابرقدرت‌ها در سراسر دنیا هستیم.

وی افزود: خیزش محور مقاومت موجب بیداری همه ملت‌ها در سطح جهان شده است و حتی در کشورهایی که نماد استکبار هستند مردم آزاده همان کشورها علیه استکبار رژیم غاصب قیام کردند و در این زمینه مطالبه‌گر شده‌اند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ملت‌های آزاده و ملت ایران با آمریکا در زمینه خوی استکباری آمریکا است و این استکبار جهانی با بیداری ملت‌ها دچار مشکل شده است و نمی‌خواهد آرمان‌های ملت مسلمان ایران محقق شود.

وزیری اذعان داشت: آمریکا در هر برهه‌ای با طراحی نقشه برای ازبین‌بردن دستاوردها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را بکار برده است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه مشکل اصلی آمریکا فهمیدن و اندیشیدن ملت‌ها است، افزود: ملت‌ها بیدار شدند و به همین علت آمریکا نمی‌خواهد ایران در رسیدن به آرمان‌های اصیل انقلاب موفق باشد و این آرمان‌ها محقق شود.

وزیری در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا برای به حاشیه راندن دستاوردهای ایران تلاش می‌کند و هر روز توطئه‌ها و نقشه‌هایی را تدارک می‌بینند و در این برهه از زمان دشمن مدرسه را که مرکز ثقل همه آگاهی‌ها و فهم و درک دانش‌آموزان ما هست را مورد هدف قرار داده است.

وی در ادامه افزود: استکبار نقطه ثقل خود را برنامه‌ریزی برای حاشیه بردن دانش‌آموزان ما قرار داده است از نظر ما مدرسه و دانش‌آموز و خط مقدم جبهه فرهنگی هست و مدیران مدرسه و معلمان خوب، فرماندهان اصلی این جبهه فرهنگی در مبارزه با استکبار جهانی هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: دانش‌آموزان با درک درست از رسالت خود فهمیدند کلید اقتدار ایران در مدرسه ساخته می‌شود و اگر ما به گفته ریاست جمهوری به دنبال ایران قوی باشیم باید از مدرسه قوی برخوردار باشیم و در فرمایش مقام عالی وزارت نیز این نکته به‌خوبی تأکید شده است که دانش‌آموزان باید از هوش بین‌المللی برخوردار باشند و رسالت خودشان را در مقابل استکبار جهانی درک کنند.

وزیری خاطرنشان کرد: برای روز یوم‌الله سیزده آبان برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌ایم اول اینکه ما از آحاد ملت اسلامی به‌خصوص والدین گرامی دعوت می‌کنیم که با حضور پرشور خود که این روزها متعلق به مردم مظلوم فلسطین است انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: روز ۱۳ آبان‌ماه تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی به‌صورت نظامند و با لباس فرم در این مراسم شرکت خواهند کرد و برنامه احترام‌گذاری به پرچم مقدس جمهوری اسلامی جزو برنامه‌های خوبی است که اجرایی خواهد شد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: در این روز با اجرای سرود همگانی در خیابان توسط همه‌دانش‌آموزان صدای انزجار از استکبار جهانی به صدا در خواهد آمد.

وزیری خاطرنشان کرد: هفته بسیج دانش‌آموزان در اکثر مدارس برنامه‌های خوبی مانند پویش‌های نظم نوین جهانی، حقوق منهای بشر و هم صدا با دوست فلسطینی‌ام، رفیق فلسطینی من جهت بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان برگزار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از