حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
درخواست دانشجویان از نامزدهای مجلس شورای اسلامی:

مطالبه ما چیزی جز رفع مشکلات نیست

مطالبه ما چیزی جز رفع مشکلات نیست

دانشجویان خواستار ورود شخصی به مجلس شورای اسلامی شدند که پاک‌دست و امانت‌دار بوده و منافع ملی رو بر منافع گروهی و جناحی در اولویت قرار داده مسئولیت‌پذیر و متعهد باشد و به عهدهایی که بر عهده‌اش گذاشته می‌شود، عمل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ باتوجه‌به اهمیت ویژه و والای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نسبت به دوره‌های گذشته تمام اقشار مختلف جامعه با ارزیابی مسائل و مشکلات می‌بایست در پای صندوق‌های رأی حضور یابند یکی از این اقشار که شنیدن حرف‌های آنان قابل‌تأمل و البته سربلندی کشور ایران محسوب می‌شود دانشجویان هستند. بر خود لازم دیده‌ایم که با حضور در بین این قشر آینده‌ساز و فرهیخته جویای نظر سیاسی و سرنوشت‌ساز آنان شویم.

مطالبه مردم از کاندیداها چیزی جز رفع مشکلات و شفافیت‌سازی نیست

ملیکا موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: ما دانشجویان با درنظرگرفتن تمام جوانب کشور در خط مقدم جامعه قرار داریم و حفاظت از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور برعهده دانشجویان بوده و هست.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: در عصر کنونی که دنیا به‌وضوح به عرصه نبرد حق علیه باطل تبدیل شده است و ایران در مقابل خبیث‌ترین شیاطین دوران یعنی آمریکا و متحدانش، تمام‌قد ایستاده است، مردم ایران باید محکم‌تر از قبل پشت رهبرشان بایستند تا آسیبی به این مرزوبوم نرسد.

موسوی ابراز داشت: به‌عنوان یک دانشجو، بر خود واجب می‌دانم مردم کشور خود را همراهی کنم و با شرکت در انتخابات قدمی در راستای حفظ آرمان‌های کشورم بردارم.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر اهمیت شرکت در انتخابات بیش از هر زمان دیگری افزایش‌یافته است. ایران عزیز با پشتوانه رأی مردم با انجام کارهای بزرگ موجب حیرت دنیا شده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: مردم باید این بار هم از هر قشر و مذهب و جناح سیاسی، به میدان آمده و بار دیگر دشمن را ناکام کنند.

موسوی تصریح کرد: مردم ایران همانند کوه پشت کشور خود ایستاده‌اند کاندیداها باید ارزش این حمایت‌ها را بدانند و خود را مقابل صدها هزار شهید مملکت حاضر بدانند به مردم وعده کذب ندهند و با مردم شفاف باشند.

این دانشجو گفت: مطالبه من و دوستانم به‌عنوان دانشجویان کشور از نمایندگان چیزی جز "شفافیت" نیست. امیدوار هستیم نمایندگان انتخابی ملت درچهار سالی که پیش رو دارند جز حفظ منافع کشور به چیز دیگری نیندیشند.

تکرارنکردن انتخاب‌های غلط دوره‌های گذشته

مبین غفاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: مجلس شورای اسلامی مظهر وحدت ملی و یکپارچگیِ گروه‌ها، قومیت‌ها، سلایق، عقاید و خانه ملت است. مجلس مظهر حکومت مردمی، مردم‌سالاری دینی و اداره‌کننده حقیقی کشور محسوب می‌شود و جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند.

این دانشجوی ارشد مهندسی پزشکی با اشاره به اینکه مجلس مظهر خواسته‌های مردم در سیاست‌های گوناگون داخلی و خارجی محسوب می‌شود بیان کرد: مجلس امید و معتمد مردم و پشتیبان دولت و راهگشای کارهای اساسی برای مسئولان نظام و کارگزاران کشور است و باتوجه‌به انتخاب‌های غلطی که در دوره‌های گذشته توسط خود مردم و با تعصب‌های نابجا انجام شده است به کسی رأی می‌دهم که به گفته رهبرم؛ قوی باشد و بتواند ایران را قوی‌تر کند.

غفاری با بیان اینکه بابصیرت انتخاب‌کردن نامزدها مسئله مهمی است که باید به جد موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: من به‌پای صندوق رأی می‌آیم تا با همه سرود وحدت و شعر یکرنگی سر دهم و پابه‌پای ملت، اولین رأی زندگی‌ام را در شناسنامه‌ام با مهر اقتدار ثبت کنم.

ادای دِین خود نسبت به انقلاب و خون شهدا و محیا کردن رشد کشور

مریم کریمی ضمن اشاره به اهمیت بالای برقراری امنیت کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: با شرکت در انتخابات دِین خود را نسبت به انقلاب و خون شهیدان ادا می‌کنم، چرا که شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی به جهانیان اثبات می‌کنیم که با وجود همه نقص‌ها و ضعف‌ها به انقلاب و ولی‌فقیه خود علاقه‌مند هستیم و پای آرمان‌های خود ایستادگی خواهیم کرد.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: به‌عنوان یک فرهنگی نسبت به آینده فرزندان ایران وظیفه دارم که به آنان درس چگونه قاسم سلیمانی شدن را بیاموزم و می‌دانم که آینده آنان به انتخاب امروز ما وابسته است.

وی ابراز کرد: باید با انتخابی اصلح و مطمئن زمینه رشد دانش‌آموزان را فراهم کنیم و نماینده‌ای انتخاب شود که با جرئت و شجاعت به نقشه‌های دشمنان علیه نسل جدید ما پی ببرد.

ارجحیت منافع ملی بر منافع گروهی و حزبی

سید مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ یک فرصت بزرگ برای مردم است که از حق تعیین سرنوشت کشور استفاده کنند و با شرکت در انتخابات به وظیفه ملی و شرعی خود عمل کنند.
این دانشجوی رشته معماری ضمن تأکید به استفاده مردم از حق رأی تصریح کرد: با شرکت در انتخابات فردی را انتخاب می‌کنم که واجد شرایط باشد و بتواند به‌عنوان نماینده واقعی مردم پیگیر مشکلات و دغدغه‌های مردم باشد تا با تصویب قوانین به نفع کشور و برای رفع مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی موجود قدم بردارند.

وی خطاب به نمایندگان در ادامه افزود: از نمایندگان مجلس انتظار داریم نظارت مؤثری بر عملکرد دولت و سایر نهادها داشته باشند و از هرگونه تخلف و فساد جلوگیری کنند با مردم در تعامل باشند تا نیازها و خواسته‌هایشان رو بشنوند و به آنها پاسخگو باشند.

احمدی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم پاک‌دست و امانت‌دار باشند و منافع ملی رو بر منافع گروهی و جناحی در اولویت قرار دهند مسئولیت‌پذیر و متعهد باشند و به عهدهایی که بر عهده آنان گذاشته می‌شود عمل کنند.

ایجاد فضای رقابتی سالم در بین احزاب سیاسی

مرتضی نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص تأثیر حضور ائتلاف‌های سیاسی در انتخابات گفت: ائتلاف‌های سیاسی می‌توانند مزایا و معایبی داشته باشد حضور این گروه‌های سیاسی می‌تواند موجب افزایش هماهنگی و یکپارچگی بین نمایندگان شود و به ایجاد یک برنامه و راهبرد مشترک برای حل مشکلات کشور باشند و هم می‌توانند موجب کاهش استقلال و انعطاف‌پذیری نمایندگان شوند و با ایجاد یک فضای تعصبی و هنجار در بین جناح‌ها باشند.

این دانشجوی جوان در ادامه تصریح کرد: می‌بایست بین فهرست‌ها و ائتلاف‌ها موجود یک تعادل به وجود آید و نمایندگان باید علاوه بر پایبندی به اصول و ارزش به صدای مردمی که انتخابشان کرده‌اند گوش فرادهند و در مقابل نظرات و انتقادات پاسخگو باشند.

وی در ادامه افزود: توقع داریم یک فضای سالم رقابتی بین فهرست‌ها و ائتلاف‌های وجود داشته باشد و نامزدهای انتخابات با رعایت قوانین و اصول اخلاقی از اهانت و تهمت‌زدن به یکدیگر خودداری کنند تا یک فرهنگ سیاسی مشارکتی و مسئولیت‌پذیر در جامعه حاکم شود.

انتخاب اصلح‌ترین برای سرنوشت چهار سال آینده کشور

علی محمودی در رابطه نقش مردم در انتخابات ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ یک فرصت بزرگ برای مردم است تا از این فرصت برای حق تعیین سرنوشت کشور به مدت چهار سال استفاده کنند.

این دانشجوی معماری تصریح کرد: با حضور در پای صندوق‌های رأی نماینده‌ای را انتخاب می‌کنم که واجد شرایط مهم و اساسی باشد تا بتواند به‌عنوان نماینده واقعی ملت برای حل مشکلات موجود برنامه‌ریزی و اقدام کند و با تصویب قوانین لازم‌الاجرا به نفع مردم کشور مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را تاحدامکان مرتفع سازد.

محمدی در رابطه‌ با نقش مؤثر نمایندگان منتخب تصریح کرد: نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی با برخورداری از تقوا، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و... به‌عنوان امین ملت با نظارت مؤثر بر عملکرد دولت و سایر نهادها اعتماد مردم را جلب کنند و منافع ملی را بر منافع گروهی و جناحی ترجیح بدهند.

این دانشجوی فرهیخته در پایان خطاب به ملت تصریح کرد: همه مردم ایران باید در انتخابات ۱۱ اسفندماه شرکت کنند و با انتخاب بهترین افراد بر مشکلات فائق آیند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از