حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام‌جمعه موقت سمنان:

جدایی بحرین سند بی‌عرضگی شاه بود

جدایی بحرین سند بی‌عرضگی شاه بود

امام‌جمعه موقت سمنان گفت: در آن دوران تمام اتفاقات را برای ما امریکا و انگلیس دیکته می‌کردند و جدایی بحرین از ایران هم نتیجه تصمیم‌گیری انگلیس بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» دررابطه ‌با دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از سال 57 گفت: برای مشخص‌شدن دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌بایست ابتدا وضعیت کشور در قبل از انقلاب برای مردم تشریح شود تا بتوان تفاوت این دو نوع حکومت را بیان کرد.

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: دشمنان قصد دارند که با بزک‌کردن وضعیت کشور در دوران پهلوی سبب ناامیدی مردم از حکومت اسلامی شوند که در این مسیر می‌بایست جوانان و نوجوانان با تحقیق و در یافت واقعیت از طریق مستندات، حقیقت را در یابند.

وی دررابطه‌با وضعیت زندگی مردم در دوران پهلوی اذعان داشت: در آن دوران واقعاً تصمیم‌گیری‌ها را امریکا و انگلیس انجام داده و شاه که مثلاً شخص اول مملکت بود یک مترسکی بیش نبود و اگر مردم به تاریخ قبل از انقلاب رجوع کنند، می‌فهمند که محمدرضا شاه پهلوی حتی نتوانست از پدر خود حمایت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد اذعان داشت: زمانی که امریکا و انگلیس تصمیم به تبعید رضاشاه گرفتند این فرد نتوانست هیچ اقدامی انجام دهد و باید این سؤال از سلطنت‌طلبان و کسانی که سنگ آن‌ها را به سینه می‌زنند، پرسیده شود شخصی که برای پدر خودش نتوانست کاری بکند، چطور می‌خواهد مردم ایران را نجات دهد؟

وی در مقایسه  وضعیت معیشت مردم در قبل و بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد: در قبل از انقلاب اکثر قریب به‌اتفاق مردم از فقر و تنگدستی رنج می‌بردند و در شرایط بدتر درک این موضوع نیز وجود نداشت و به فرض مثال آب آشامیدنی سالم وجود نداشت و در همین شهر سمنان مردم از آب‌انبارها آب می‌خوردند و نیازی به آب لوله‌کشی هم کسی احساس نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد به وضعیت اسفناک اقتصادی مردم در آن دوران نیز اشاره کرد و افزود: در آن دروان نه‌تنها رفاه وجود نداشت، بلکه فرهنگ آن  نیز برای مردم ایجاد نشده بود  و اگر کسی می‌توانست خانواده  خود را سیر کند، برایش کافی بود.

بنا به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد در اندروان به معنای واقعی کلمه استبداد و دیکتاتوری بر مردم حاکم بود و اگر شخصی کوچک‌ترین سمتی در دستگاه حاکمیتی داشت بین اطرافیان از چنان ابهتی برخوردار بود که عهدی جرئت رویارویی با او را نداشت؛ اما امروز مردم به‌راحتی با مسئولین و نمایندگان خود صحبت کرده و آنها را به چالش می‌کشند.

امام‌جمعه موقت سمنان استقلال امروز کشور را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی تمام تصمیم‌گیری‌های کشور برعهده مردم و مسئولین است و کسی بیرون از مرزهای کشور جرئت تصمیم‌گیری ندارد؛ اما در آن دوران تمام اتفاقات را برای ما امریکا و انگلیس دیکته می‌کردند و جدایی بحرین از ایران هم نتیجه تصمیم‌گیری انگلیس بود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از