حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

جنگلبانان حافظان اصلی عرصه‌های ملی هستند

جنگلبانان حافظان اصلی عرصه‌های ملی هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از عرصه‌های طبیعی قرار دارند و مسئولیت سنگینی بر دوش آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ جعفر مرادی‌حقیقی، در نخستین همایش تجلیل از بانوان جنگلبان استان سمنان که در نهالستان شهید عموزاده پارک سوکان سمنان برگزار شد، گفت: جنگلبانان با دستان پرتوان و قلبی مملو از عشق به طبیعت، همواره در خط مقدم حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشورمان ایستاده‌اند. 

وی به اهمیت حفاظت از عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی متعلق به نسل‌های آینده است و همه در حفظ و صیانت آن باید تلاش کنیم. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن بیان اهمیت شغل جنگلبانی گفت: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از عرصه‌های طبیعی قرار دارند و مسئولیت سنگینی بر دوش آن‌ها است. 

مرادی حقیقی با بیان اینکه بانوان جنگلبان نه‌تنها حافظان جنگل و مرتع، بلکه مدافعان اصلی سرزمین و آب و خاک کشور و خانواده خود محسوب می‌شوند، تصریح کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی جنگلبانان در شرایط سخت و گاه خطرناک، نشان از تعهد و فداکاری بالای آنان دارد و تلاش‌های بی‌دریغشان در تقویم تاریخ منابع طبیعی کشور ماندگار خواهد بود. 

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره جنگلبان فداکار اسماعیل کریمی که در دفاع از طبیعت و منابع طبیعی جان شیرین خود را ازدست‌داده است، این ضایعه اسفناک را خدمت خانواده آن مرحوم، جامعه جنگلبانی و همکاران پرتلاش منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تسلیت گفت. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه موفقیت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون وجود نیروی انسانی متخصص، متعهد و باانگیزه امکان‌پذیر نیست، بر اهمیت همکاری و هم‌دلی در بین تمامی کارکنان مخصوصاً بانوان جنگلبان تأکید کرد و افزود: با تعامل و مشارکت می‌توانیم به نتایج بهتری دست‌یافته و از عرصه‌های منابع طبیعی کشورمان به نحو مطلوب‌تری حفاظت کنیم. این همایش به‌منظور تجلیل از بانوان جنگلبان روز دوشنبه 15 مردادماه در سمنان برگزار می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از