حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌ جمعه سمنان:

حج امسال مصداق عینی برائت از مشرکان شود

حج امسال مصداق عینی برائت از مشرکان شود

امام‌ جمعه سمنان گفت: حج امسال باید با توجه‌ به جنایات صهیونیست‌ها به معنای واقعی اعلام برائت از این جنایت‌کاران بزرگ تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ولادت باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: اسلام به زنان و دختران جایگاه و منزلت بخشید و موجب حفظ ارزش زن در جامعه شد.

امام‌ جمعه سمنان در ادامه افزود: در دوران جاهلیت عرب زن و دختر حتی در حد یک انسان هم ارزش نداشتند و امروز هم در جاهلیت مدرن و کشورهای غربی بانوان و دختران ابزاری برای سوءاستفاده جنسی مردان و یا تبلیغات کالاها هستند.

مطیعی خاطرنشان کرد: دختران ما باید با الگوگیری از حضرت فاطمه معصومه (س) در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بوده و مراقب باشند بازیچه دست هوس‌بازان نشوند.

وی با اشاره به برگزاری موسم حج و اعزام حجاج به بیت‌الله الحرام تصریح کرد: حج امسال همان‌طور که معظم له فرمودند حج برائت از دشمنان است و اگرچه این موضوع در حج ابراهیمی همیشه مدنظر بوده؛ اما باید پررنگ‌تر از هرسال به دلیل جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها مدنظر قرار گیرد.

بنا به گفته امام‌ جمعه سمنان، امروز دانشجویان در کشورهای غربی و اروپایی بابصیرت و هوشیاری در برابر جنایات صهیونیست‌ها ایستاده‌اند؛ اما جای تأسف دارد که در کشورهای اسلامی هیچ جنبش اعتراضی علیه صهیونیست‌ها وجود ندارد و باید حجاج از ظرفیت گردهمایی حج برای انتشار موج بیداری اسلامی بهره بگیرند.

خطیب جمعه سمنان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هر روز بیشتر در دنیا منزوی می‌شود و بسیاری از کشورها از جمله ترکیه و کلمبیا در حال برائت و قطع ارتباط  خود با این رژیم منحوس هستند که نشان‌دهنده تأثیرگذاری حرکت‌های اعتراضی مردم  جهان علیه این جنایت‌کار بزرگ است.

مطیعی با اشاره به 25 اردیبهشت و روز پاسداشت زبان فارسی تصریح کرد: اسلام با زبان عربی وارد ایران شد، اما تبلیغ آن با زبان فارسی انجام شد و این افتخاری برای مردم ایران زمین است.

وی با اشاره به هفته بسیج سازندگی و تلاش‌های بی‌منت جهادگران در عرصه آبادانی ایران بیان کرد:خوشبختانه هر کار خیری و نیکی که در کشور انجام می‌شود رد پای سازندگی در آن به چشم می‌خورد و ان‌شاءالله در آینده زمینه توفیقات بیشتر برای این نهاد مقدس فراهم شود. 

امام جمعه سمنان در نهایت با اشاره به حضور خود در شهرستان میامی و بررسی مشکلات مردم این منطقه ابراز کرد: بنده مسئول اجرایی نیستم؛ اما به‌عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان و زبان گویای مردم مشکلات را به گوش مسئولان خواهم رساند و امیدوارم آنها هم از فرصت خدمت نهایت بهره را برده و زمینه تحول در این منطقه محروم را فراهم سازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از