حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تلخی‌های اقتصاد کشور مرتفع شود

تلخی‌های اقتصاد کشور مرتفع شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: از مسئولان انتظار می‌رود برای حل معضلات اقتصادی از جمله تنزل ارزش پول ملی و تبعیض طبقاتی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ نماز عبادی سیاسی فطر در محل مصلای نمازجمعه شهرستان سمنان به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد.

در این نماز دشمن‌شکن مردم مؤمن و باتقوا شهرستان سمنان با حضوری شکوهمند دوشادوش همدیگر صفوف نماز را تشکیل داده و با اقتدا به امام‌جمعه سمنان نماز عید فطر را برگزار کردند.

پس از برگزاری نماز عید فطر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه نماز عید سعید فطر ضمن تبریک عید خجسته با توصیه خود و دیگران به تقوا و خویشتن‌داری از گناه گفت: عید به معنای بازگشت از گناهان بوده و فرد روزه‌دار از زشتی‌ها و پلیدی‌های گناهان گذشته برگردد.

امام‌جماعت سمنان خاطرنشان کرد: امام باقر (علیه‌السلام) فرموده‌اند در روز اول شوال ندایی بلند می‌شود که ای کسانی که ایمان آورده‌اید، صبح روز اول شوال برای گرفتن جوایز بشتابید، البته این جوایز پول و درهم و دینار نیست؛ بلکه معارف فضائل پاکیزگی معنویت است که خداوند در روز عید به کسانی که روزه‌دار بوده و با عبادت، بندگی خداوند را یک ماه به جا آورده‌اند تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در عبادت ماه مبارک رمضان از بهره کافی برخوردار نشده‌ایم؛ اما از کرم خداوند به‌دور است که بندگان را مورد لطف و رحمت قرار ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اظهار کرد: معظم له در این دیدار به زحمات و برنامه‌های دولت اشاره داشتند و فرمایشات مطرح شده خطاب به هم مسئولان  بوده و فقط مختص به قوه مجریه نبوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی اطهار کرد: معظم له فرموده‌اند برنامه‌های اقتصادی انجام شده است؛ اما کفایت نمی‌کند و دو رشته واقعیت تلخ‌ و شیرین در اقتصاد کشور وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بی‌ثباتی بازار، نوسان قیمت‌ها، افزایش قیمت سکه و ارز و بی‌ثباتی و... یکی از واقعیات تلخ بوده و تبعیض طبقاتی تلخی دوم مشهود اقتصادی در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن اشاره به نکته دوم از دیدگاه رهبری افزود: تصمیمات مسئولان در زندگی افراد جامعه تأثیرگذار باشد؛ چون در مملکت از ظرفیت و نیروهای خوبی برخوردار هستیم و واقعیات تلخ نباید موجب خدشه در زندگی مردم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی ابراز داشت: فعالیت‌های زیر ساختی دولت از واقعیات شیرین در پیش رفت جامعه بوده و راه‌اندازی بیش از ۱۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان از اقدامات بسیار خوب اقتصادی دولت است و موجب بازگشت کارگران به فضای کاری شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور افزود: وجود هزاران مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی موجب ارائه‌های ارزنده و رسیدن این طرح‌ها به مرحله تولید شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی ضمن اشاره به میزان ارزش پول در کشور اظهار کرد: تنزل پول کشور و تبعیض طبقاتی از تلخی‌های اقتصادی کشور بوده که می‌بایست مرتفع شود.

نماینده ولی‌فقیه ور استان تصریح کرد: رهبر معظم اشاره کرده‌اند که مردم توقع دارند تصمیماتی که مسئولین اتخاذ می‌کنند در زندگی آنان تأثیرگذار باشد و از زندگی نسبی خوبی برخوردار شوند؛ چون از ظرفیت خوبی در کشور برخوردار هستیم.

وی در پایان ضمن اشاره به حمله تروریستی در مرزهای سیستان و بلوچستان و شهادت ۵ نفر افزود: عید فطر برای مردم غزه روز عزا بوده و باید برای آنان دعاگو باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از