حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

حفظ تمامیت ارضی، مهمترین ویژگی‌ دفاع مقدس است

حفظ تمامیت ارضی، مهمترین ویژگی‌ دفاع مقدس است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور و از دست ندادن حتی یک وجب از خاک میهن اتفاقی بود که در تاریخ ایران تنها بعد از انقلاب اسلامی و در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق رخ داد.

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با اشاره به واژه دفاع‌ مقدس و چرایی نامیدن آن گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور و از دست ندادن حتی یک وجب از خاک میهن اتفاقی بود که در تاریخ ایران تنها بعد از انقلاب اسلامی و در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق رخ  داد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: پادشاهان بی‌لیاقت ادوار قبل از انقلاب اسلامی ایران هر کدام به نوعی طی جنگ‌های متعدد و یا با امضای قراردادهای ننگین بخش زیادی از کشور را از دست دادند و تنها در دفاع مقدس خاک کشور حفظ شد.

 

حجت الاسلام خرمیان عنوان کرد: از برکات مهم دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری بود، ملت ایران در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسید که باید خود را باور کند و با تکیه بر توانمندی‌های خود بویژه جوانان، کشور را اداره کند، تأثیر این خودباوری، بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین دفاعی، نمود فزاینده‌ای داشته است.

 

 وی علت دوام و بقای انقلاب اسلامی را با وجود تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن اخلاص و ایمان دانست و افزود: کشور ما بعد از جنگ تحمیلی با وجود نابرابری آن تنها به دلیل تقوای الهی و اخلاص رزمندگان اسلام پایدار ماند، که این موضوع با هیچ یک از قیام ها در جهان قابل مقایسه نیست.

 

وی به دستاوردهای دیگر کشور در نتیجه جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: تجاوز ناجوان‌مردانه و وحشیانه رژیم بعث عراق به ایران اسلامی، با انگیزه نابودی انقلاب اسلامی در منطقه‌ حساس خاورمیانه، زمینه مساعدی را برای انسجام نیروی نظامی و تقویت قوای درونی فراهم کرده بود، موضوع بسیار مهمی که مردم ایران اسلامی را بیش از پیش به ضرورت و اهمیت تقویت قوای نظامی واقف کرد.

 

این مقام مسئول در نهایت اذعان کرد: در جنگ تحمیلی شاهد تقویت قوای معنوی و فراگیری شاخص‌های اخلاقی همچون مواسات و دستگیری از هم‌نوعان بودیم، برخی خانه‌ها با وجود مشکلاتی که داشتند از دیگر هموطنان، دوستان و نزدیکان خود نیز میزبانی می‌کردند. اگر حساب برخی زراندوزان پول‌پرست را از مردم شهیدپرور ایران اسلامی جدا کنیم به روشنی می‌توان ادعا کرد کمتر کسی پیدا می‌شد فشار مالی به اطرافیان خود تحمیل کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از