حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان خبر داد:

خدمت‌رسانی ۲ هزار خادمیار سمنانی

خدمت‌رسانی ۲ هزار خادمیار سمنانی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: ۲۵ موکب در سطح استان توسط این کانون برپا شده است که ۲ هزار خادمیار در آن مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

حسن سعدالدین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه استان سمنان باب‌الرضا و بین‌الحرمین است، گفت: اقدامات خوبی برای ارائه خدمات جهت اسکان و پذیرایی از زائران علی بن موسی‌ الرضا (ع) توسط خادمیاران رضوی استان سمنان صورت گرفته است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان با اشاره به خدمت‌رسانی به زوار حرم رضوی در سطح استان سمنان، افزود: ۲۵ موکب از سوی کانون‌های خدمت رضوی در استان سمنان از گرمسار تا میامی مستقر شده‌اند تا به زائران خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مواکب علاوه بر خدمات پذیرایی و اسکان در حوزه فرهنگی و پزشکی هم خدمات ارائه می‌دهند، اظهار کرد: ۲ هزار خادمیار رضوی در این موکب‌ها حضور دارند تا بهترین خدمات را به زوار ارائه دهند.

سعدالدین با اشاره به اینکه فعالیت مواکب ۲۴ ساعته است، بیان کرد: برخی از مواکب در سه وعده غذایی از زائران پذیرایی می‌کنند.

این مقام مسئول از برپایی موکبی با ظرفیت ۲ هزار مسافر در مرکز استان برای اولین‌بار خبر داد و گفت: این موکب که در نمایشگاه بین‌المللی سمنان برپا شده، روزانه میزبان ۲ هزار زائر حرم رضوی جهت اسکان و پذیرایی خواهد بود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان همچنین تصریح کرد: کانون‌ خدمت رضوی شهرستان سمنان نیز در این موکب حضور دارد که در بحث ترویج قرآنی فعالیت می‌کند و غرفه کودک نیز با همکاری امامزادگان علی بن جعفر (ع) و امامزاده یحیی بن موسی (ع) نیز برپا شده است. 

سعدالدین با بیان اینکه زوار حرم رضوی از کشورهای مختلف اعم از پاکستان، بلغارستان و... در سمنان پذیرایی و اسکان داشته‌اند، افزود: مواکب استان سمنان به صورت روزانه حدود ۶ هزار پذیرایی اطعام از زوار حرم رضوی خواهند داشت.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: در مسیر برگشت از مشهد مقدس نیز برخی از مواکب در سطح استان به مسافران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان هرساله میزبان زائران حرم رضوی هستند، اظهار کرد: باید فرهنگ‌ استقبال و پذیرایی از زوار امام رضا (ع) ترویج داده شود و همه خانواده‌ها در این زمینه مشارکت کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان در خصوص برنامه‌های کانون‌ خدمت رضوی استان سمنان به‌مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: محفل «پنجره فولاد ادبی» ساعت ۱۷ امروز در تالار فرهنگسرای کومش برگزار خواهد شد و در شب شهادت نیز مساجدی که به نام امام رضا (ع) هستند برنامه عزاداری و پذیرایی خواهند داشت.

وی با اشاره به اجتماع بیش از ۶ هزار خادمیار رضوی استان سمنان در روز شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: فردا ساعت ۱۰ صبح این اجتماع در میدان امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم مردم آزاد است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در شهرستان‌های گرمسار و شاهرود و دامغان مراسم متمرکز روز شهادت با برنامه‌های سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از