حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه آرادان:

خدمت به زوار رضوی بزرگ‌ترین توفیق است

خدمت به زوار رضوی بزرگ‌ترین توفیق است

امام جمعه آرادان گفت: خدمات‌رسانی به زائران علی بن موسی‌ الرضا (ع) بزرگ‌ترین توفیق است که نصیب مردم استان سمنان شده است.

جلیل شریفی‌نیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تسلیت شهادت امام رضا علیه‌السلام به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره امام رئوف اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم می‌فرمایند: «به‌زودی پاره تن من در سرزمین خراسان به خاک سپرده می‌شود، هیچ غم‌زده‌ای نیست که به زیارت ایشان شرفیاب شود مگر اینکه غم و اندوه از دل او برود و هیچ گناه‌کاری نیست مگر به زیارتش برود و به برکت این بزرگوار گناهش آمرزیده نشود». 

امام جمعه آرادان با اشاره به سخنی از علامه طباطبایی درباره رأفت و مهربانی ائمه اطهار (ع) توضیح داد: همان‌طور که علامه طباطبایی گفته است همه ائمه مهربان و رئوف هستند، ولی رأفت و مهربانی امام رضا (ع) ملموس و محسوس است، و زمانی که به زیارت آن حضرت می‌روید احساس می‌کنید که امام به استقبال شما آمده است و این مسئله نشان از رئوف بودن امام هشتم است.

شریفی‌نیا با اشاره به قرار گرفتن آرادان در مسیر زائران حضرت علی بن موسی ‌الرضا (ع) تصریح کرد: الحمدلله برای خدمات‌رسانی به زوار حرم رضوی تدابیر خوبی در آرادان اندیشیده شده و چندین موکب برپا شده است.

وی در ادامه به برپایی موکب محله «علی‌آباد» اشاره کرد و افزود: این موکب‌ با تلاش اهالی و جوانان محل و مشارکت شرکت صباباتری راه‌اندازی شده  و در حال خدمت‌رسانی به زائران است.

شریفی‌نیا خاطرنشان کرد: در سطح آرادان و شهر کهن‌آباد و امامزاده علی‌اکبر (ع)  و اکثر مناطق روستایی جلسات و هیأت‌های مذهبی در روزهای پایانی ماه صفر در حال فعالیت و برپایی مراسم باشکوهی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خدمت به زوار حرم رضوی بزرگ‌ترین سعادت است، بیان کرد: باید در مسیر خادمی امام هشتم (ع) مراقبت کنیم که احیاکننده امر معصومین باشیم. 

وی در پایان ضمن اشاره به شهادت امام رضا (ع) و ایّام عزاداری پایان ماه صفر از مردم خواست تا با دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) نابودی رژیم صهیونیستی که دشمن مشترک مسلمانان است را فراموش نکنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از