حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
سفیر جمهوری خلق چین پیشنهاد داد:

خواهرخواندگی سمنان با استانی از چین

خواهرخواندگی سمنان با استانی از چین

سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: پیشنهاد می‌شود استاندار سمنان در آینده نزدیک به چین سفر کند تا زمینه‌های ایجاد روابط خواهرخواندگی استان سمنان با استان‌های طرف چینی بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط‌عمومی استانداری سمنان، زونگ پی وو روز شنبه در دیدار با سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: ایران یکی از شرکای مهم طرف چین است، ما در کشور چین با ایران یک ارتباط راهبردی جامع را ایجاد کردیم که مایل هستیم تا این روابط را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه سفارت چین با استان سمنان یک ارتباط بسیار نزدیک دارد، ادامه داد: وجود کاروان‌سراها نشان‌دهنده به ارث بردن دوستی قدیمی و نگرش باز و صمیمی است، چون در جاده ابریشم بسیاری از کاروان‌سراها وجود دارند، ۹۹۹ کاروان‌سرا در دوره صفویه در ایران ساخته شد، دوستی ایران و چین از طریق این کاروان‌سراها نسل به نسل ادامه یافته است‌.

سفیر جمهوری خلق چین با بیان اینکه کم‌تر از ۲۴ ساعت است که در استان سمنان هستم و احساس می‌کنم این استان در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، جامعه و آموزش و پرورش به دستاوردهای زیادی دست یافته است، خاطرنشان کرد: دیروز از دو کاروان‌سرا در غرب استان سمنان بازدید داشتم.

وی به سابقه تاریخی کاروان‌سراهای استان سمنان اشاره و اضافه کرد: در ۲ هزار سال پیش مردم با استفاده از این کاروان‌سراها راه ابریشم را ساختند که این نشان‌دهنده روحیه کارآفرینی است.

وی با تأکید بر اینکه در وضعیت پیچیده فعلی جهان ضرورت دارد روحیه کارآفرینی احیاء شود، ادامه داد: جمهوری خلق چین با یک نگرش صمیمانه با همه کشورهای در حال توسعه ارتباط  خواهد داشت.

زمینه خواهرخواندگی سمنان با استانی از چین

سفیر جمهوری خلق چین به استاندار سمنان پیشنهاد داد تا در آینده به کشور چین سفر کند تا زمینه‌های ایجاد روابط  خواهرخواندگی استان سمنان با استان‌های طرف چینی بررسی شود، گفت: مسافران بین‌المللی می‌توانند در کاروان‌سراهای استان سمنان سکونت داشته باشند و با طرف ایرانی یکدیگر تبادل‌ نظر کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری خلق چین سه ابتکار توسعه جهانی، عملیات جهانی و تمدن جهانی را مطرح کرده است، اضافه کرد: دانشگاه سمنان یکی از دانشگاه‌های بسیار خوب ایران محسوب می‌شود، تعامل با دانشگاه سمنان در آینده بیش‌تر مورد توجه است.

سفیر جمهوری خلق چین، دیروز جمعه از کاروان‌سراهای تاریخی و بخشی از صنایع گرمسار بازدید کرد و امروز در اتاق بازرگانی استان با فعالان اقتصادی سمنان دیدار دارد و از بخش‌هایی از مجموعه‌های صنعتی و فرهنگی سمنان بازدید می‌کند.

سمنان به‌عنوان مرکز بین‌المللی پایتخت شهرهای جاده ابریشم انتخاب شده است. ۳۰۰ شهر از ۷۳ کشور در مسیر تاریخی و تجاری راه ابریشم در این مرکز عضویت دارند که ۳۹ شهر از ایران اسلامی هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از