حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان:

دادگاه‌‌های صلح در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

دادگاه‌‌های صلح در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از راه‌اندازی و شروع به کار دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی در استان سمنان خبر داد.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدصادق اکبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از راه‌اندازی دادگاه صلح در سطح محاکم قضایی استان سمنان تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اجرای قانون شوراهای حل اختلاف بخش عمده آن دادگاه‌های صلح است.

 رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در خصوص فعالیت دادگاه‌های صلح در شهرستان‌ها، افزود: در همه شهرستان‌های استان سمنان که در آن دادسرا تشکیل نشده است دادگاه صلح فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

 وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف در سراسر استان سمنان باقی خواهند ماند، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف در کنار دادگاه صلح به وظایف ذاتی خود که برقراری صلح و سازش است، عمل خواهند کرد.

 اکبری همچنین تصریح کرد: این شوراها از صدور آراء معاف هستند و دادگاه‌های صلح کار صدور آراء را بر عهده دارند. 

 این مقام مسئول به زمان میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان سمنان اشاره کرد و افزود: زمان میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان سمنان به کمتر از ۵۰ روز کاهش پیدا کرده است.

 وی هدف از سفر خود به شهر امیریه را بازدید از دادگاه عمومی این بخش دانست و افزود: با نشست با کارکنان دادگاه عمومی بخش امیرآباد نقطه‌ نظرات آنان شنیده شد و در زمینه عملکرد کمی و کیفی و کمک به حل مشکلات تصمیم‌گیری صورت گرفت.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از