حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان:

اعتکاف نوعی مهندسی معنوی خداوند است

اعتکاف نوعی مهندسی معنوی خداوند است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: اعتکاف یک نوع مهندسی معنوی خداوند متعال است که در هر شکل و حالتی اثر معنوی خود را خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ملکیان  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به ایام معنوی اعتکاف گفت: در زمان تولد حضرت مسیح خداوند حضرت مریم (س) را مکلف کرد که برای تولد فرزندش از مسجدالاقصی فاصله بگیرد و در مکان دیگر فرزند خود را به دنیا آورد.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دامغان در ادامه تصریح کرد: در زمان تولد حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) خداوند تولد وی را داخل کعبه قرارداد و حضرت فاطمه بنت اسد (س) با حضور و اقامت در کعبه فرزند برومند خود را به دنیا آورد و این خواسته خداوند متعال از کرامات تولد امیرالمؤمنین (ع) محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به تاسی از اعتکاف حضرت فاطمه بنت اسد و تولد امام علی (ع)، می‌بایست از روزهای پرخیروبرکت اعتکاف نهایت استفاده معنوی را داشته باشیم و در این ایام با خداوند متعال انس ببندیم و بر عهد و پیمان با ولایت‌فقیه عمق بخشیده و پیمانمان را مستحکم بسازیم تا بتوانیم در پایان ایام اعتکاف جسم و روحمان سرشار از خیروبرکت شود و با معنویت در دفاع از ولایت و حریم ولایت سربلند باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکیان ضمن اشاره به شعار معنویت تمدن‌ساز برای روزهای اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف یک نوع مهندسی معنوی خداوند متعال است که در هر شکل و حالتی اثر معنوی خود را خواهد گذاشت و اخذ اقامت در مسجد و برنامه‌هایی اجرایی اعتکاف بسیار اثرگذار خواهد بود.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دامغان در ادامه اظهار کرد: خلوت‌کردن با خداوند متعال شیوه صالحان است و این سنت حسنه نباید در کنار مشغله و فنّاوری‌های روزمره فراموش شود تا به آن پایبند باشیم و از برکات معنوی آن بهره‌مند شویم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از